Proiectia de venituri estimate sa fie incasate din taxa auto, prezentata de ministrul Mediului, a fost inclusa in bugetul Fondului pentru Mediu, aprobat in sedinta de marti a Guvernului, scrie Mediafax.

In proiectul hotararii de aprobare a bugetului, estimarea pentru veniturile din taxa auto se ridica la 1,8 miliarde lei.
Incepand cu acest an, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule este redusa cu pana la 25%.

In acelasi timp, in luna ianuarie, Guvernul a decis ca taxa de prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 sa fie suspendata pana la inceputul anului viitor, urmand ca persoanele care au platit deja aceasta taxa sa primeasca banii inapoi.

Prin suspendarea taxei auto de prima vanzare, bugetul Fondului pentru mediu a fost privat de 336 milioane lei, reprezentand veniturile care ar fi fost obtinute prin impunerea la plata a tuturor autovehiculelor inmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate. O alta pierdere de venituri, estimata la 240 milioane lei, rezulta din reducerea valorii taxei auto cu pana la 25%.

Pentru anul trecut, pe fondul majorarii taxei, Guvernul a estimat incasari din taxa auto de aproximativ doua miliarde lei, cu 437,5 milioane lei peste prognoza veniturilor atrase din aceasta sursa in 2010 si de trei ori mai mult decat incasarile inregistrate in 2009.

In 2009, pe fondul scaderii drastice a numarului de inmatriculari auto, incasarile statului din taxa de poluare pentru autovehicule au fost de aproximativ 630 milioane lei, cu peste un miliard de lei mai putin decat indicau estimarile initiale.

Taxa auto a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon.

Guvernul a decis ulterior ca taxa de poluare auto sa fie majorata, din 2011, in medie cu 45-50%, dar cu o crestere dubla sau aproape tripla pentru vehicule poluante, taxa fiind stabilita in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare.

Reprezentanti ai unor companii din piata de profil au apreciat atunci ca o crestere a nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastica a importului de masini second hand, intensificandu-se astfel comertul prin dealeri, cu vehicule rulate deja inmatriculate in tara.

Citeste si:

Ford estimeaza anul acesta pierderi de 600 milioane de euro in Europa, dar anunta ca nu face cu nimeni alianta