Gigantii auto pun conditii pentru a-si continua investitiile in Marea Britanie, dupa Brexit
Exista indicii ca unii clienti din Europa - cea mai mare piata a Jaguar Land Rover - nu mai vor sa cumpere masini britanice dupa votul din 23 iunie, a explicat Ralf Speth.
Joi, seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat ca va opri noile investitii in Marea Britanie daca nu are garantia ca va primi compensatii pentru tarifele impuse masinilor fabricate in Marea Britanie, in eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul.
Rugat sa comenteze aceasta declaratie, seful Jaguar Land Rover a explicat: "Suntem singurul producator auto din Marea Britanie care face in aceasta tara cercetare, design, inginerie si planificarea productiei. Pana la urma, vrem sa beneficiem de un tratament corect si de conditii de concurenta echitabile".
Speth a avertizat ca, in eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul, Jaguar Land Rover se va confrunta cu o dubla lovitura, care-i va afecta competitivitatea: tarife pentru masinile exportate si pentru tehnologia si componentele auto importate din UE
Strategia privind investitiile Jaguar Land Rover pe termen lung nu s-a schimbat, dar compania va trebui s-si regandeasca optiunile dupa Brexit, a declarat Speth, care s-a aratat deschis la noi investitii in Marea Britanie, cum ar fi o fabrica de asamblare si una care sa produca baterii pentru vehiculele electrice, daca vor fi conditii adecvate.
Nissan are o fabrica in Sunderland, care are 6.700 de angajati, iar la furnizorii acestei unitati lucreaza aproximativ 24.000 de persoane. La Sunderlans sunt produse modelele Qashqai, Note, Juke si Leaf. Anul trecut au fost produse aici 500.000 de vehicule, fiind cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie, conform Nissan.
Analistii apreciaza ca, in functie de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule din Marea Britanie catre UE si restul lumii. Marea Britanie este a doua mare piata auto din UE.
Compania de recrutare DHR International anunta recent ca, in urma votului privind iesirea Marii Britanii din UE, producatorii auto au relocat pozitiile de conducere de la Londra in Europa de Est, in special in Romania, Ungaria si Bulgaria.
Stirea vine dupa ce Ministerul Afacerilor Externe din Japonia a adresat un memoriu autoritatilor britanice in care si-a exprimat ingrijorarea privind impactul Brexitului asupra producatorilor auto, care ar putea fi obligati sa plateasca taxe si in Uniunea Europeana si in Marea Britanie.
Renault, Daimler, Audi si Jaguar sunt printre companiile care si-au anuntat noi operatiuni in Europa de Est sau deja si-au infiintat fabrici aici.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS