Exista indicii ca unii clienti din Europa - cea mai mare piata a Jaguar Land Rover - nu mai vor sa cumpere masini britanice dupa votul din 23 iunie, a explicat Ralf Speth.

Joi, seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat ca va opri noile investitii in Marea Britanie daca nu are garantia ca va primi compensatii pentru tarifele impuse masinilor fabricate in Marea Britanie, in eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul.

Rugat sa comenteze aceasta declaratie, seful Jaguar Land Rover a explicat: "Suntem singurul producator auto din Marea Britanie care face in aceasta tara cercetare, design, inginerie si planificarea productiei. Pana la urma, vrem sa beneficiem de un tratament corect si de conditii de concurenta echitabile".

Speth a avertizat ca, in eventualitatea unor negocieri dure privind Brexitul, Jaguar Land Rover se va confrunta cu o dubla lovitura, care-i va afecta competitivitatea: tarife pentru masinile exportate si pentru tehnologia si componentele auto importate din UE

Strategia privind investitiile Jaguar Land Rover pe termen lung nu s-a schimbat, dar compania va trebui s-si regandeasca optiunile dupa Brexit, a declarat Speth, care s-a aratat deschis la noi investitii in Marea Britanie, cum ar fi o fabrica de asamblare si una care sa produca baterii pentru vehiculele electrice, daca vor fi conditii adecvate.

Nissan are o fabrica in Sunderland, care are 6.700 de angajati, iar la furnizorii acestei unitati lucreaza aproximativ 24.000 de persoane. La Sunderlans sunt produse modelele Qashqai, Note, Juke si Leaf. Anul trecut au fost produse aici 500.000 de vehicule, fiind cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie, conform Nissan.

Analistii apreciaza ca, in functie de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule din Marea Britanie catre UE si restul lumii. Marea Britanie este a doua mare piata auto din UE.

Compania de recrutare DHR International anunta recent ca, in urma votului privind iesirea Marii Britanii din UE, producatorii auto au relocat pozitiile de conducere de la Londra in Europa de Est, in special in Romania, Ungaria si Bulgaria.

Stirea vine dupa ce Ministerul Afacerilor Externe din Japonia a adresat un memoriu autoritatilor britanice in care si-a exprimat ingrijorarea privind impactul Brexitului asupra producatorilor auto, care ar putea fi obligati sa plateasca taxe si in Uniunea Europeana si in Marea Britanie.

Renault, Daimler, Audi si Jaguar sunt printre companiile care si-au anuntat noi operatiuni in Europa de Est sau deja si-au infiintat fabrici aici.