GM a investit 320 de milioane de euro anul trecut la Peugeot ca parte a unei aliante care ar fi trebuit sa genereze economii pentru cei doi constructori prin achizitii si dezvoltarea de produse in comun. Anvergura aliantei a fost redusa, iar Peugeot a informat joi ca economiile vor fi cu 40% mai mici decat se anticipa anterior. 

"Vanzarea participatiei de catre GM spune clar ca parteneriatul nu a mers asa cum se asteptau. Nimeni de pe Wall Street nu a crezut de la inceput ca a fost o idee atat de grozava", a declarat David Whiston, analist la firma Morningstar. 

GM va vinde pachetul de 24,8 milioane de actiuni pe care le detine la Peugeot prin plasament pentru investitori institutionali, a anuntat grupul american.

Tranzactia este intermediata de banca Goldman Sachs. Grupul cere un pret de 10-10,25 euro pe titlu, a declarat o sursa. 

Cotatia GM a scazut pe bursa din SUA cu 1%, la 40,05 dolari, in timp ce in Europa, Peugeot a pierdut 7,6%, la 10,63 dolari.

Producatorul auto francez a anuntat joi ca fluctuatiile de curs valutar vor avea un impact negativ cu 1,1 miliarde de euro asupra profitului din 2013, iar economiile generate de alianta cu General Motors vor fi sub nivelul planificat. 

Alianta redusa cu GM si pierderile au determinat Peugeot sa incerce o cooperare mai stransa cu partenerul chinez Dongfeng Motors, pentru a-si creste vanzarile pe pietele emergente.  Colaborarea cu GM, concentrata pe reducerea costurilor din Europa, are un potential limitat, intrucat cei doi producatori auto concureaza in mare parte pentru aceiasi clienti. Peugeot a anuntat in octombrie ca analizeaza retragerea partiala din aceasta alianta.