Ford vrea sa exporte in Europa de Est masinile produse in Rusia
Mark Ovenden, seful subsidiarei ruse a Ford, a anuntat ca ia in considerare majorarea exporturilor deoarece declinul pietei auto din Rusia va continua cel putin inca un an, transmite Reuters.
In primele 10 luni din acest an, vanzarile auto pe piata rusa au scazut cu 30% deoarece economia este in recesiune si puterea de cumparare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producatorii auto locali sa se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, in timp ce rivalul Ford, grupul General Motors, a iesit din Rusia, potrivit Agerpres.
"Analizam situatia exporturilor, dincolo de cateva sute de vehicule, vrem sa vedem daca exista oportunitati strategice de export pentru noi", a declarat Mark Ovenden, presedinte si director general al Ford Sollers, societatea mixta infiintata in 2011 de producatorul auto american Ford si grupul rus Sollers.
Deja Ford Sollers exporta in fostele state sovietice, dar Ovenden a afirmat ca firma ar putea avea ca obiectiv pietele din Europa de Est si alte regiuni.
Ford este prezent in Europa de Est cu o fabrica in Romania, dar aici nu sunt produse toate modelele care sunt fabricate in Rusia, printre care Fiesta, Focus, EcoSport si Transit.
In primele 10 luni din acest an, Ford a vandut aproximativ 30.500 de vehicule in Rusia, cu circa 40% mai putin decat in perioada similara din 2014, conform AEB.
Livrarile auto s-ar putea contracta anul acesta cu 25%, la 1,89 milioane de unitati, dupa un declin de 10% in 2014, avertizeaza AEB.
Declinul economiei si deprecierea rublei au determinat producatorii auto sa-si reduca productia, sa ofere reduceri sau sa scada preturile.
Ford poate produce in Rusia 350.000 de vehicule pe an si prin urmare are un potential de export considerabil.
Pentru acest an pe piata rusa ar putea fi vandute 1,5 - 1,6 milioane de vehicule, a estimat Ovenden, si un nivel similar anul viitor, mult sub nivelul de 2,5 milioane de unitati livrate in 2014 si cele 3,5 milioane de vehicule pe care producatorii auto din Rusia le pot produce anual.
Si alti producatori auto, cum ar fi Volkswagen si Nissan, au anuntat ca ar putea majora exporturile din Rusia, insa nu au fost raportate deciziile finale.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS