Ford renunta la 20% din angajatii de la Craiova, din cauza vanzarilor slabe din Europa. Grupul american produce in Romania modelul B-Max si motoarele EcoBoost
Ford
Constructorul american Ford va renunta la 680 de angajati de la Craiova, din totalul de aproximativ 3.200 de angajati ai uzinei, si lanseaza in acest scop un program de incetare voluntara a contractelor individuale de munca, urmand sa efectueze concedieri in lipsa inscrierilor.
"In timp ce B-Max continua sa fie unul dintre cele mai bine vandute modele ale segmentul B-MAV, piata auto din Europa ramane la un nivel scazut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoita anul acesta sa-si intrerupa productia pentru un numar semnificativ de zile, atat in sectia de asamblare vehicule cat si in cea de productie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova si pentru a avea control asupra costurilor operationale, este necesara luarea de masuri suplimentare pentru a ajusta volumele de productie la cererea actuala a pietei. Acest lucru necesita si o reducere a fortei de munca", a declarat Ana-Maria Timis, purtatorul de cuvant al Ford Romania, potrivit Mediafax.
In acest sens, Ford Romania implementeaza un program de incetare voluntara a contractelor individuale de munca, vizand aproximativ 680 de angajati din cadrul uzinei.
Toti angajatii fabricii din Craiova se pot inscrie in acest program pana la 18 decembrie.
"In acelasi timp, vor incepe consultarile cu sindicatele in legatura cu posibila concediere pe motive economice, in cazul in care prin incetarile voluntare nu va fi atinsa tinta de reducere de personal. Prin aceste masuri se urmareste folosirea optima a fortei de munca ramase la Craiova si indeplinirea conditiilor actuale de productie si cele preconizate, in timp ce Ford continua sa caute oportunitati pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova", a mai spus reprezentantul constructorului auto.
Ford a investit peste un miliard de euro in uzina de la Craiova, pe care a preluat-o in 2008.
Grupul american produce la Craiova modelul B-Max si motoarele pe benzina EcoBoost de 1 litru si 1,5 litri. Asamblarea B-Max a fost lansata la jumatatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana.
Productia B-Max a fost oprita pentru aproximativ 40 de zile in primele noua luni din acest an, masuri de sistare fiind luate si ulterior, inclusiv la sectia de motoare.
In 2013, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost intrerupta pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistata timp de sapte zile.
In primele zece luni ale anului au fost asamblate 45.876 de masini Ford B-Max, acoperind 15% din productia auto nationala. Totodata, B-Max a fost al treilea cel mai exportat model in perioada ianuarie - octombrie, potrivit datelor APIA.
Cifra de afaceri Ford Romania aproape s-a dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnand un castig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), dupa pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.
Pe acelasi subiect: