Ford a scos B-Max la vanzare in Romania. Americanii au descoperit reteta succesului la Craiova, in timp ce inchid fabrici in Europa
In plina criza si in plin declin al industriei auto la nivel european, americanii de la Ford produc la Craiova 500 de masini pe zi. Modelul B-Max a fost scos astazi oficial la vanzare in Romania. Cu aceasta ocazie americanii le-au amintit oficialilor ca drumurile noastre nu le permit sa trimita la export suficient de repede autoturismele pe care le produc.
Zilnic ies pe poarta fabricii cate 500 de masini. Octombrie, noiembrie si decembrie inseamna 31.500 de autovehicule produse la Craiova. 90 la suta se duc la export. Adica produse de peste 400 de milioane de euro se duc in strainatate.
Americanii au investit la Craiova 800 de milioane de euro si au construit inclusiv un circuit de probe, iar in prezent au 4 mii de angajati. Investitia e cu atat mai importanta in conditiile in care in urmatorii doi ani Ford intentioneaza sa inchida 3 fabrici in Marea Britanie si Belgia, iar o buna parte din productia Dacia a fost mutata la uzina din Maroc.
Ambasadorul american in Romania spune ca Ford ar putea sa produca 1.000 de masini pe zi daca autoritatile ar investi mai mult in infrastructura. Pentru a produce 1.000 de masini pe zi trebuie sa ai si pe unde sa le transporti de la fabrica din Craiova.
La fel de adevarat este ca din pricina crizei din Europa cei de la Ford nu ar avea cui sa vanda atatea masini. Deocamdata in fabrica se lucreaza in 2 schimburi, nu in 3 ca la uzina Dacia de la Mioveni.
Premierul Victor Ponta spune ca si guvernul va cumpara un ford B-Max cu motor de un litru, mai ales ca apreciaza siguranta masinilor americane.
In 2013 Ford urmeaza sa produca peste 100 de mii de unitati, iar Dacia de 3 ori mai mult, cu o valoare totala de 4,6 miliarde de euro, adica 3,5 la suta din PIB-ul Romaniei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS