Ford inchide, pentru prima oara in ultimii 10 ani, trei fabrici din Europa. Pierderile vor depasi 1,5 miliarde
UPDATE Ford Motor va inchide trei fabrici, doua in Marea Britanie si una in Belgia, si va desfiinta astfel circa 5.700 de locuri de munca, pentru a pune capat pierderilor din Europa, care in acest an vor depasi 1,5 miliarde de dolari, a anuntat joi grupul auto american, relateaza Bloomberg.
Este pentru prima oara in ultimii 10 ani cand Ford decide sa inchida fabrici in Europa, dupa ce in 2002 a oprit productia la o uzina de asamblare din Dagenham, Anglia.
In urma inchiderii acestor fabrici, capacitatea de productie totala a Ford in Europa, excluzand Rusia, va scadea cu 18%, respectiv cu 355.000 de masini. Ford mai are unitati de productie in Marea Britanie, Germania, Franta, Romania, Turcia si Rusia.
Decizia va duce la economii anuale de 450-500 milioane de dolari, potrivit companiei.
Grupul va inchide anul viitor o fabrica de asamblare din Southampton si o alta de matritare si de stantare din Dagenham, ambele din Marea Britanie. Uzina din Genk, Belgia, urmeaza sa fie inchisa pana la sfarsitul lui 2014, in urma consultarilor cu reprezentantii angajatilor.
Ford a precizat ca profitul inainte de taxe din trimestrul al treilea si profitul pe actiune, excluzand elementele exceptionale, vor fi peste rezultatele din trimestrul al doilea, in pofida pierderilor substantiale din Europa.
Grupul a raportat in trimestrul al doilea pierderi inainte de taxe de 404 milioane de dolari in Europa, fata de un profit de 176 milioane dolari in urma cu un an. Criza datoriilor suverane din Europa va conduce in acest an la cel mai grav declin al vanzarilor de automobile din regiune din ultimii 19 ani.
Producatori ca PSA Peugeot Citroen, Opel, divizie a General Motors, si Fiat au reactionat prin inchiderea unor fabrici sau pregatirea unor planuri de inchidere a unor unor unitati de productie.
Directorul general al Ford, Alan Mulally, a declarat luna trecuta ca industria auto europeana trebuie sa se adapteze la cererea reala, pentru a deveni profitabila.
Mai multe despre:
#Ford
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS