Ford a repornit productia de motoare si masini la uzina din Craiova. Brassai: Piata auto va creste anul acesta la 320.000 de autovehicule noi si second-hand
Ford a repornit productia de motoare la uzina din Craiova, cu o cadenta de 1.000 de unitati pe zi, dar si pe cea de masini, asambland 370 de unitati B-Max zilnic. Anuntul a fost facut de directorul general al constructorului auto, Zoltan Brassai, la conferinta "Mediafax Talks about Auto Industry 2013".
"Productia s-a reluat pentru luna noiembrie. Volumul este de 370 de masini pe zi si de 1.000 de motoare zilnic. Masinile pleaca majoritar in Europa, peste 90%. Motoarele se vand in America, America de Sud, Africa", a afirmat Zoltan Brassai.
El a aratat ca piata este volatila, iar compania va actiona in functie de evolutia acesteia.
"Nu mai sunt cincinale, ci exista planuri lunare, saptamanale sau de o zi", a spus seful Ford Romania.
Compania a oprit productia de autovehicule pentru sapte zile in septembrie si pentru 13 zile in luna octombrie, ca urmare a reducerii cererii de automobile B-Max pe piata externa, iar cea de motoare a fost sistata timp de opt zile lucratoare in noiembrie.
Conform Contractului Colectiv de Munca, pe perioada zilelor de intrerupere a productiei, angajatii se vor afla in somaj tehnic, fiind platiti cu 80% din salariul de baza.
Constructorul auto american produce la Craiova modelul B-Max si motoarele EcoBoost.
Brassai: Piata auto va creste in acest an la 320.000 de autovehicule noi si second-hand
Piata auto din Romania se va situa in acest an la 320.000 de autovehicule, dintre care 70.000 de autovehicule noi si 250.000 unitati second-hand, a declarat directorul general al constructorului Ford Romania.
Potrivit lui Zoltan Brassai, anul trecut, piata a insumat 255.000 autovehicule, dintre care 170.000 second hand si peste 85.000 de unitati noi. Din aceste date reiese ca avansul pietei auto din acest an este de peste 25%.
"Este o crestere semnificativa fata de anul trecut, inseamna ca avem nevoie de masini. Este un semnal bun", a spus Brassai.
Pe de alta parte, el s-a aratat ingrijorat de structura parcului auto national, format in proportie de 53% din masini mai vechi de 10 ani si cu o varsta medie a unei masini de 13 ani.
"Pe la 10 ani masina ar trebui schimbata, la 15 ani este la limita, iar la 26 de ani nu e o masina sigura pe strada", a aratat Brassai.
El a evidentiat si avantajele masinilor noi, ale caror tehnologii au evoluat foarte mult in ultimii ani in domeniul sigurantei si confortului.
Piata auto a crescut in fiecare luna din trimestrul al treilea, incheiat cu un avans de 3,1% fata de intervalul similar din 2012, insa la noua luni inregistreaza o scadere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, conform Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Asociatia a anuntat ca vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (73% din total la noua luni).