"Decizia a fost luata. Fiat a gasit un partener rus serios. Va fi o fabrica moderna, cu un volum mare de productie", a spus Alexei Chikanov, presedintele Comitetului pentru Investitii si Proiecte Strategice din St. Petersburg, citat de Reuters.

El nu a vrut sa comenteze identitatea partenerului, dar doua surse apropiate negocierilor au declarat ca este vorba de banca de stat Sberbank.

Producatorii auto occidentali si-au extins prezenta in Rusia datorita stimulentelor de stat, dar si a asteptarilor de dublare a vanzarilor totale la circa 4 milioane de vehicule, pana la jumatatea deceniului. Renault, Ford si General Motors au incheiat parteneriate cu companii locale, pentru a ajunge la un nivel al productiei de 350.000 de vehicule pe an, care ii califica pentru facilitati de stat.

Fiat a optat sa se dezvolte singur dupa esuarea unui acord cu compania locala Sollers, la inceputul lui 2011.Ulterior, Sollers s-a asociat cu Ford.

Asociatia Companiilor Europene din Rusia a estimat luna trecuta ca vanzarile de automobile de pe piata ruseasca vor creste anul viitor cu 12%, sub avansul de 36% anticipat pentru 2011.

Vanzarile de vehicule s-au injumatatit in Rusia in 2009, din cauza crizei financiare mondiale, dar apoi si-au revenit constant datorita redresarii economice si a programului guvernamental de sustinere a pietei.

Ministerul rus al Economiei a anuntat in iunie ca Fiat va investi 1,1 miliarde de dolari si va construi in Rusia 120.000 de masini pe an, dar nu a avut loc o confirmare oficiala.

Un purtator de cuvant al Fiat a refuzat miercuri sa comenteze, iar cei ai Sberbank nu au fost disponibili.

Citeste si:

Coreea de Nord, inundata intr-o "mare de lacrimi de durere". Pe cine a numit poporul "far al sperantei"

Radiografia unei economii ingropate de dictatura. Ce urmeaza pentru nord-coreenii infometati, dupa moartea lui Kim Jong-Il VIDEO