Dacia a cucerit Europa, de la începutul anului. Vânzările grupului Renault, care deține marca românească, pe creștere, în timp ce restul marilor producători scad
Dacia Duster
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în martie un avans de 21,6% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,7% în perioada similară din 2018.
Potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 59.475 de unităţi, în creştere faţă de martie 2018 (48.925 vehicule).
Datele statistice sunt valabile pentru ţările Uniunii Europene şi cele ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia, scrie Agerpres.
Grupul francez Renault a raportat în martie o creştere a vânzărilor de 2,1%, în timp ce restul marilor producători auto au înregistrat scăderi, de la minus 15,5% la Ford şi minus 14% la Daimler, la minus 1,7% la PSA Peugeot Citroen şi minus 0,6% la grupul Volkswagen.
În primele trei luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 12,6% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,5%, de la 3% în perioada similară din 2018.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 145.582 de unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie - martie 2018 (129.261 vehicule).
Grupul francez Renault a raportat în primele trei luni din acest an o creştere a vânzărilor de 0,6%, în timp ce restul marilor producători auto au înregistrat scăderi, de la minus 10,3% la Ford şi minus 5,5% la Daimler, la minus 2,4% la grupul Volkswagen şi minus 1,2% la PSA Peugeot Citroen.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Pe acelasi subiect: