Fiat ademeneste proprietarii de Volkswagen cu bonusuri de 1.000 de euro pentru fiecare masina cumparata
Fiat traverseaza o perioada dificila pe piata auto din Europa, asa ca trebuie sa compenseze prin vanzari record in Statele Unite. Ca sa reuseasca acest lucru, compania ofera bonusuri pentru proprietarii de Volkswagen, care sunt dispusi sa achizitioneze un Fiat, scrie Brand Channel.
Fiat tureaza motoarele si, alaturi de alte marci detinute de Chrysler, ofera bonusuri in bani oricarui proprietar de Volkswagen din SUA, care e dispus sa achizitioneze unul din modelele masinii italiene. Bonusul consta in suma de 1.000 de dolari, iar promotia este valabila pana la data de 2 ianuarie 2013.
Tactica nu este una obisnuita, desi in 2010 Chrysler a mai facut o miscare asemanatoare, tintind insa Toyota.
"Credem ca modelul Dodge Dart, spre exemplu, ar putea fi atractiv pentru unii detinatori de Volkswagen", a declarat pentru Brand Channel unul dintre purtatorii de cuvand ai Chrysler, Ralph Kisiel. Cumparatorii nu sunt obligati sa renunte la vechea masina pentru a primi bonusul.
Sergio Marchionne, CEO la Chrysler si Fiat, a mai avut in trecut dispute cu producatorul german, cerandu-i acestuia sa se alinieze pietei europene si sa reduca productia de masini, in contextul unei economii in scadere. Cei de la Volkswagen au declarat insa ca o astfel de strategie iese din discutie, asa ca Fiat, ramasa pe cont propriu, a trebui sa stranga cureaua si sa ia unele masuri de austeritate, printre care si concedierea a 1.500 de muncitori din Polonia.
O alta tactica planuita de cei de la Fiat este investirea puternica in divizia de masini sport de la Maserati, in speranta ca inovatiile tehnologice ii vor permite acesteia sa depaseasca rivalii de la BMW si Porsche. Astfel, Maserati vrea sa isi dubleze veniturile din 2013 pentru modelul de lux Quattroporte, produs in acest an in peste 6.000 de unitati. In plus, Fiat si-a anuntat intentia de a uimi printr-o noua serie de reclame provocatoare, in cadrul Super Bowl, cel mai urmarit eveniment sportiv din America.
Compania este de altfel primul producator auto care se promoveaza prin panouri interactive asezate strategic pe pompele din benzinarii. "Ne place sa facem lucruri interesante, inovatoare si creative", a declarat Casey Hurbis, director de comunicare al companiei. "Sunt chiar putin surprins ca alti publicitari nu s-au gandit sa se foloseasca de aceste spatii pentru o campanie de marketing concentrata", a mai spus acesta.