EY: Criza provocată de pandemie costă sectorul auto miliarde de dolari. Doar Tesla a crescut masiv, ajungând cel mai profitabil producător auto din lume
Elon Musk, Tesla
Criza provocată de pandemia de coronavirus costă industria auto globală miliarde de dolari şi provoacă pierderi masive companiilor, se arată într-un studiu al firmei de consultanţă EY, transmite DPA.
Pierderile operaţionale în rândul celor mai mari 17 producători auto mondiali s-au ridicat la aproape 11 miliarde de euro (12,9 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2020, când restricţiile impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei au afectat economia globală.
În trimestrul doi din 2019, cei 17 au obţinut un profit combinat de aproape 22 miliarde de euro, apreciază EY, potrivit Agerpres.
Doar şase producători auto au reuşit să nu raporteze pierderi, iar producătorul american de vehicule electrice Tesla a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatele financiare, ajungând cel mai profitabil producător auto, conform studiului firmei de consultanţă.
Dar niciun producător auto nu a reuşit în trimestrul doi din 2020 să evite scăderea veniturilor. Câştigurile combinate s-au situat sub 177 miliarde de euro, un declin de 41% faţă de perioada similară din 2019.
Totuşi, sunt diferenţe semnificative între companiile auto, în timp ce veniturile Tesla au scăzut cu 5%, iar cele al producătorului auto nipon Mitsubishi au înregistrat un declin de 57%. La mijloc sunt producătorii auto germani Volkswagen, Daimler şi BMW, ale căror venituri au scăzut cu 37%, 29% şi, respectiv, 22%.
"Nu am avut niciodată un astfel de declin al veniturilor, al vânzărilor şi a profitului", a apreciat Constantin M Gall, de la EY.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS