Efectele eliminarii timbrului de mediu. Aproape 40.000 de masini second-hand au fost inmatriculate in doua saptamani
Eliminearea timbrului de mediu ii bucura pe multi dintre romani, iar numarul masinilor second hand inregistrate in tara noastra a inceput sa creasca semnificativ.
Chiar daca oamenii reusesc sa economiseasca si cateva mii de euro, cat ar fi dat pentru aceasta taxa, reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile atrag atentia ca masinile vechi vor polua si mai mult marile orase.
Timbrul de mediu a disparut de la inceputul lunii februarie, cand a intrat in vigoare legea care elimina 102 taxe. In aceste conditii, romanii s-au grabit sa-si cumpere masini second hand pentru ca le pot inmatricula fara sa mai plateasca taxa auto care era uriasa in cazul lor.
Un domn din Cluj si-a luat cu 3200 de lei o masina din Germania, veche de noua ani. “Taxa a fost foarte mare inainte si acum oamenii mai saraci isi permit sa isi aduca masini din afara”, spune el.
Numai la Cluj, de cand s-a eliminat taxa de mediu, numarul celor care vin sa isi inamtriculeze masinile aproape s-a dublat.
In doar doua saptamani de cand s-a eliminat timbrul de mediu la noi in tara au intrat peste 38.000 de masini second hand. 70% dintre acestea au o vechime cuprinsa intre 10 si 17 ani.
Daca in 2016 varsta medie a autovehiculelor inmatriculate era de aproximativ 11 ani acum aceasta a crescut la 13 ani. De eliminarea taxei auto profita si dealerii care vand masine second hand.
Ovidiu Miron, director de vanzari parc auto: “Noi am avut o crestere de aproximativ 12%. Odata cu ridicarea taxei de prima inmatriculare o sa intre in tara foarte multe masini, din moment ce oferta este foarte larga si preturile vor scadea."
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de autoturisme din Romania atrage insa atentia ca eliminarea timbrului de mediu va avea efecte negative majore.
Cristian Milea, membru al consiliului director APIA: “Existenta unui parc, mai vechi decat cel pe care il avem deja, este evident ca siguranta in trafic devine o problema.”
Lipsa taxei auto va avea un efect negativ si asupra bugetului de stat, spun specialistii, dar si asupra mediului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS