Directorul general al Volkswagen din SUA demisioneaza, dupa sase luni de la izbucnirea scandalului emisiilor poluante in America
Michael Horn, presedinte si director general al Volkswagen Group of America, demisioneaza dupa aproape sase luni de cand grupul german a recunoscut ca a echipat 580.000 de vehicule vandute in SUA cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Michael Horn, aflat la conducerea subsidiarei din SUA din 2014, va pleca in urma unui acord de ambele parti, pentru a beneficia de alte oportunitati, a anuntat miercuri grupul german, potrivit Agerpres.
Interimatul va fi asigurat de fostul director al BMW Hinrich Woebcken, numit in ianuarie presedintele Volkswagen Group of America, Volkswagen Mexico si Volkswagen Group Canada.
Michael Horn, in varsta de 54 de ani, le-a trimis un e-mail angajatilor, multumindu-le pentru sprijinul lor si pentru ca i-au fost alaturi in timpul crizei.
Anul acesta, vanzarile brandului VW in SUA au scazut cu 14%, dupa un declin de 5% anul trecut. In SUA, VW ar putea fi amendat cu pana la 48 miliarde de dolari (53 miliarde de euro) pentru incalcarea reglementarilor de mediu.
Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucreaza peste 600.000 de angajati, inclusiv 270.000 in Germania. In SUA, la uzina Chattanooga, din Tennessee, sunt aproximativ 2.200 de angajati.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursiera. Anul trecut, Volkswagen a informat ca a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face fata costurilor scandalului emisiilor.
Grupul Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. La randul sau, Audi a recunoscut ca in cazul sau 2,1 milioane de masini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale.