De ce sunt toate masinile de azi la fel? Explica omul care a facut cel mai "urat" BMW din istorie
Chris Bangle, omul care a reformat linia BMW, vorbeste despre designul de azi.
Americanul Bangle a fost unul dintre cei mai importanti oameni pentru istoria productiei germane de masini. Din 1992 pana in 2009, a fost designer principal la BMW. Lumea a inceput sa auda de el si sa-l cunoasca din 2003 incoace, de cand a inceput sa modifice stilul BMW pe toate seriile.
A trecut destul de brusc la masinile "rotunjite", spectaculoase, la conceptul intitulat de catre jurnalisti "surfacing flames".
Bangle a avut si un moment foarte dificil cand a scos noua Serie 7 (E65) – complet altceva decat eleganta totala a limuzinei de pana atunci. Revista Time pus-o pe lista celor mai urate 50 de masini din toate timpurile. Vanzarile l-au ajutat sa treaca peste moment. E65 a fost cel mai bine vandut model Seria 7 din istorie. Si asta chiar daca in trei ani de zile au scazut cu 60% (2001-2003).
De cand si-a dat demisia, Adrian van Hooydonk a preluat postul de sef pe design. Van Hooydonk a colaborat cu el si cand era angajat BMW.
Acum, Bangle lucreaza in nume propriu (are un sediu cu angajati in Torino) si pentru Samsung.
Intr-un interviu pentru site-ul autonews, designerul vorbeste despre designul masinilor de azi, pe care il gaseste uzat, monoton. El crede ca toata industria foloseste aceleasi tehnici, elemente si surse de inspiratie.
"E nevoie de schimbare si nu se intampla nimic" – spune Bangle. Desi toti designerii si producatorii se lauda cu inovatiile, ele nu exista, sunt doar cuvinte de marketing – "Nici macar conceptele nu mai surprind. Transmit exact cum o sa arate masina de serie si asta e tot. Inseamna oare asta inovatie? Nu! Asta sta in calea designului spre alt nivel".
Chris Bangle a confirmat in interviu ca a mai primit oferte de la tot felul de marci de masini, insa nu a fost interesat de niciuna si are un motiv – "Sa proiectezi masini este ceva care te consuma foarte mult. Trebuie sa te implici cu totul, cu spiritual tau. Nu e un job part time".
Despre plecarea de la BMW nu a spus decat ca "trebuie sa stii cand se termina petrecerea".
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS