Spre exemplu, pe piata second-hand se poate achizitiona un Audi S8, varful de gama al limuzinei de lux A8, cu mai putin de 40.000 de euro in conditiile in care masina are mai putin de trei ani vechime si 70.000 de kilometri parcursi.

Noua, acest model avea in 2007 un pret de peste 150.000 de euro, in conditiile in care masina dispune de un motor V10 de 5,2 litri si 450 CP. Pe de alta parte, pentru un astfel de automobil impozitul anual depaseste nivelul de 7.500 de lei.

Acelasi model, Audi S8 dar fabricat in 2008 si cu 80.000 km parcursi, se vinde la mana a doua cu 51.000 de euro, adica cu aproape 30% din pretul initial.

Aceeasi devalorizare accentuata o intalnim si in cazul SUV-urilor de lux. Spre exemplu, un Porsche Cayenne S din 2008 cu 35.000 km din generatia anterioara are un pret de 37.000 de euro, adica mai putin de jumatate din valoarea de nou, proprietarul inregistrand astfel o pierdere de peste 20.000 de euro pe an numai din devalorizare.

Citeste continuarea in Ziarul Financiar