Daimler plăteşte aproape trei miliarde de dolari în SUA, pentru soluţionarea litigiilor din scandalul Dieselgate
Daimler, Mercedes
Daimler AG a anunţat că a ajuns la un acord în SUA, în valoare de aproape trei miliarde de dolari, pentru a soluţiona investigaţiile autorităţilor şi procesele intentate de proprietarii vehicule echipate cu un soft care falsifică testele antipoluare.
Sunt vizate 250.000 de camionete şi autovehicule de pasageri înmatriculate în SUA iar plângerile au fost formulate de Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA (EPA), Departamentul Justiţiei, Agenţia de protecţie a aerului din California (CARB) şi Parchetul general din California, scrie Agerpres.
Producătorul auto german se aşteaptă la costuri de 1,5 miliarde de dolari pentru a soluţiona investigaţiile autorităţilor de reglementare din SUA, costuri de aproximativ 700 milioane de dolari pentru cei care au cumpărat vehiculele şi "cheltuieli suplimentare în jur de 300 milioane de dolari pentru a îndeplini cerinţele pentru soluţionarea litigiilor".
Daimler se aşteaptă ca plata acestor sume să afecteze fluxul de numerar în următorii trei ani, principalul impact urmând să fie resimţit în următoarele 12 luni.
"Daimler a cooperat pe deplin la ancheta autorităţilor SUA şi continuă să o facă", a precizat grupul auto.
Vehiculele diesel au început să fie verificate în SUA după ce în 2015 Volkswagen AG a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Până acum, Volkswagen a plătit peste 30 de miliarde de euro (33,3 de miliarde de dolari) pentru amenzi, penalităţi, costurile răscumpărărilor de vehicule şi alte litigii.
Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau a pagubelor produse motorului.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS