Cum sunt fraudati asiguratorii cu ajutorul “constatarii amiabile”
De cind a aparut "constatarea amiabila" unii romani acorda prioritate banilor si nu adevarului iar fraudele au crescut spectaculos, se pling asiguratorii. Inspectorii sustin ca au descoperit accidente in care ambii conducatori auto s-au declarat pe rand vinovati, ca sa fie despagubiti. La final nota de plata o achita soferii cinstiti care au in fiecare an prime de asigurare tot mai mari.
Ca sa fie siguri ca nu sint pacaliti, inspectorii companiilor analizeaza acum fiecare accident in parte. Trebuie sa afle daca vinovatii sau ghinionistii au spus adevarul cand au completat formularele de constatare amiabila. Si-au dat seama ca multi soferi ii trageau pe sfoara pentru ca asiguratorii nu comunicau intre ei.
"Pentru ca ambii participanti la accident sa obtina despagubirea un constat amiabil se poate completa cu doi vinovatii. Odata vinovat de accident este unul dintre participantii la trafic si ulterior se completeaza un alt constat amiabil in care vinovat de accident este celalalt participant la trafic.", spune Ovidiu Vadean, directorul unei companii de asigurari.
Din ianuarie, asiguratorii si-au facut o baza de date comuna in care apar toate constatarile amiabile. Dar nu sint singurele probleme cu care se confrunta.
Mai nou in trafic au aparut si vanatorii de victime.
Inspectorii spun ca acesti "specialisti"in fraude sunt greu de dovedit. De cele mai multe ori, nu ei incalca regulile, ci victimele lor.
Conducatorul auto negociaza cu cel care se loveste in numele cui sa fie luata in calcul sarcina accidentului. Aceasta situatie nu era posibila inainte de introducerea constatului ambiabil. Acum se negociaza practic " vinovatia soferului"."
Din cauza fraudelor sumele refuzate la plata de unele companii de asigurari au crescut de 4 ori in ultimul an. La fel de adevarat este ca in unele cazuri soferii cinstiti asteapta cu lunile pana cand firmele platesc reparatiile facute la masina in baza unei polite RCA.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS