Ca sa fie siguri ca nu sint pacaliti, inspectorii companiilor analizeaza acum fiecare accident in parte. Trebuie sa afle daca vinovatii sau ghinionistii au spus adevarul cand au completat formularele de constatare amiabila. Si-au dat seama ca multi soferi ii trageau pe sfoara pentru ca asiguratorii nu comunicau intre ei.

"Pentru ca ambii participanti la accident sa obtina despagubirea un constat amiabil se poate completa cu doi vinovatii. Odata vinovat de accident este unul dintre participantii la trafic si ulterior se completeaza un alt constat amiabil in care vinovat de accident este celalalt participant la trafic.", spune Ovidiu Vadean, directorul unei companii de asigurari.

Din ianuarie, asiguratorii si-au facut o baza de date comuna in care apar toate constatarile amiabile. Dar nu sint singurele probleme cu care se confrunta.

Mai nou in trafic au aparut si vanatorii de victime.

Inspectorii spun ca acesti "specialisti"in fraude sunt greu de dovedit. De cele mai multe ori, nu ei incalca regulile, ci victimele lor.

Conducatorul auto negociaza cu cel care se loveste in numele cui sa fie luata in calcul sarcina accidentului. Aceasta situatie nu era posibila inainte de introducerea constatului ambiabil. Acum se negociaza practic " vinovatia soferului"."

Din cauza fraudelor sumele refuzate la plata de unele companii de asigurari au crescut de 4 ori in ultimul an. La fel de adevarat este ca in unele cazuri soferii cinstiti asteapta cu lunile pana cand firmele platesc reparatiile facute la masina in baza unei polite RCA.