Cum deosebesti piesele auto originale de cele contrafacute
Atentie! Piata auto romaneasca este plina de piese contrafacute. In total, mai bine de 10 la suta ar proveni in prezent de pe piata neagra si sunt foarte periculoase. Alarma o dau chiar constructorii de masini, care spun ca acestea sunt atat de bine fabricate, incat doar specialistii reusesc sa le deosebeasca.
Un client neavizat nu va reusi sa deosebeasca, de pilda, o placuta de frana originala de una contrafacuta. Potrivit producatorilor auto, ca sa ne ferim de falsuri ar trebui sa fim atenti in primul rand la pret. De obicei, costa de doua ori mai putin. Ne pun, insa in pericol viata, ne avertizeaza specialistii.
Daca nu suntem siguri, cel mai bine este sa intrebam intr-un service autorizat. Piesele contrafacute sunt aduse in special din China, unde se fabrica pana si oglinzi retrovizoare.
In cazul unei oglinzi, de exemplu, daca este contrafacuta, pe spate nu i se vad striatiile de dezaburire si nici data de fabricatie. Poate sa afecteze vizibilitate si poate provoca chiar un incendiu.
Un pericol si mai mare il reprezinta placutele de frana false. De pilda, cele contrafacute costa 100 de lei, jumatate fata de cele originale.
Diferenta se simte pana si la o viteza de 40 de kilometri pe ora, sustin specialistii. Placutele originale va ajuta sa opriti pe o distanta de 7 metri in mai putin de 1 secunda. Cu cele contrafacute aveti nevoie de o distanta dubla.
In total, in Romania se vand piese contrafacute de peste 10 milioane de euro, iar din cauza crizei, aceasta cifra este in crestere, in dauna calitatii pieselor si, bineinteles, a participantilor la trafic.
Legea este destul de blanda cu cei prinsi ca vand piese contrafacute. Risca doar amenzi care pot ajuge la 10 mii de lei chiar daca pun viata oamenilor in pericol.
Mai multe despre:
#piese auto#piese auto contrafacute
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS