Constructorul auto japonez Nissan analizează vânzarea participaţiei de 34% deținute la rivalul Mitsubishi Motors
Nissan
Constructorul auto japonez Nissan analizează vânzarea participaţiei sale de 34% din acţiunile rivalului Mitsubishi Motors, a anunţat luni Bloomberg citând surse din apropierea acestui dosar, scrie Agerpres.
Potrivit Bloomberg, demersul ar constitui o modificare fundamentală în structura alianţei pe care cei doi constructori niponi o au cu grupul francez Renault.
Nissan intenţionează să caute posibili cumpărători printre care figurează alţi acţionari de la constructorul auto Mitsubishi Motors, precum grupul Mitsubishi Corp, în condiţiile în care în interiorul Nissan au crescut îngrijorările că firma va avea nevoie de o perioadă mai mare de timp pentru a-şi reveni din criza provocată de pandemie.
O vânzare a participaţiei deţinute de Nissan la Mitsubishi Motors ar putea fi doar primul pas dintr-o revizuire mai amplă a alianţei celor trei producători auto.
Cu toate acestea, purtătorul de cuvânt de la Nissan, Lavanya Wadgaonkar, a spus că nu există planuri privind modificarea structurii de capital de la Mitsubishi.
În 2016, când a salvat Mitsubishi Motors graţie unei investiţii de 2,3 miliarde de dolari şi includerii sale în alianţa Renault-Nissan, directorul general de atunci Carlos Ghosn s-a lăudat cu crearea "unei noi forţe în industria auto globală". Planurile lui Ghosn vizau crearea unei companii holding capabile să devanseze Toyota Motor şi Volkswagen devenind cel mai mare producător mondial de automobile.
Însă toate acestea s-au schimbat în luna noiembrie 2018 când Carlos Ghosn şi fostul director de la Nissan, Greg Kelly, au fost arestaţi la Tokyo şi acuzaţi că nu au declarat în mod corect veniturile de care au beneficiat.
Imediat alianţa a intrat într-o perioadă de criză în condiţiile în care apropiaţii lui Ghosn au fost înlăturaţi iar oficialii de la Nissan şi Renault s-au luptat pentru a prelua conducerea. La toate acestea s-a adăugat şi scăderea cererii auto mondiale ca urmare a pandemiei de coronavirus astfel că valoarea de piaţă combinată a celor trei parteneri ai alianţei a scăzut cu peste 44 de miliarde de dolari.
"Cel mai bun lucru ar fi să se pună punct acestei alianţe. Ar trebui fie să devină o singură companie fie să se despartă", susţine Seiji Sugiura, analist la Tokyo Tokai Research.
Una dintre probleme este însă faptul că vânzarea participaţiei la Mitsubishi Motors ar aduce doar o sumă modestă de bani. Pe baza cotaţiei înregistrate la finele săptămânii trecute, un pachet de 34% din acţiunile Mitsubishi Motors ar valora aproximativ 950 milioane de dolari, adică mai puţin de jumătate din cât a plătit Nissan în urmă cu patru ani.
Pe acelasi subiect: