Semeta si-a reiterat totodata sprijinul pentru introducerea unei taxe pe tranzactiile financiare, idee promovata de cancelarul german Angela Merkel, dar respinsa cu vehementa de Marea Britanie si care are sanse reduse sa fie adoptata la nivel global.

"Calitatea fiscalitatii va determina daca ne scufundam sau inotam. Majorarile arbitrare de taxe, folosite ca solutie unica, nu sunt nici sustenabile nici inteligente", a spus Semeta intr-o conferinta de presa.

El a adaugat ca este recomandabil ca "accentul sa fie transferat de pe taxele aplicate fortei de munca, care distorsioneaza dezvoltarea, pe altele care o sustin, precum cele pe proprietati si consum".

Multe tari europene incearca sa reduca datoriile mari cu un mix de majorari de impozite si reduceri ale cheltuielilor.
Semeta a cerut extinderea bazei de aplicate a taxei pe vanzari sau a taxei pe valoarea adaugata (TVA), combaterea evaziunii fiscale, precum si a facilitatilor fiscale acordate producatorilor de automobile.

"Companiile auto beneficiaza de facilitati fiscale in 18 state membre, costul total fiind de 54 de miliarde de euro. Este acesta o impozitare inteligenta, in special daca luam in considerare impactul asupra mediului?", s-a intrebat comisarul.
Executivul UE nu are un cuvant de spus in privinta fiscalitatii nationale, dar este pe cale sa obtina o influenta tot mai mare in administrarea finantelor tarilor membre.

Tarile din zona euro care primesc asistenta financiara, precum Irlanda, pierd deja din drepturile de stabilire a impozitelor.
Saptamana trecuta, la Dublin s-a produs o furtuna politica dupa ce detalii din bugetul Irlandei pe anul viitor, care include majorarea cu doua puncte procentuale a taxei pe vanzari, au fost prezentate parlamentarilor germani inaintea celor irlandezi.