Cutia neagra va transmite prin intermediul unui GPS inteligent incorporat informatii despre sofatul agresiv si periculos. Vor fi luate in calcul trei caracteristici importante: acceleratul in forta, franatul puternic si virajul brusc.

Informatiile sunt stocate in cutia neagra si vor putea fi transmise prin satelit unui centru de calcul.

Dispozitivul va putea suna automat la 112 in momentul in care sar airbagurile si va transmite informatii exacte despre locul producerii accidentului.

Expertii Comisiei Europene sustin ca datele colectate in timpul mersului vor fi utilizate pentru gestionarea traficului si a riscurilor aparute, nu pentru spionarea soferilor, asa cum sustin unii aparatori ai drepturilor omului.

"Colecteaza datele in timpul conducerii. Sistemul poate furniza informatii cu privire la comportamentul soferilor si orice incalcari ale legii. Aceste date vor fi utilizate pentru gestionarea traficului si pentru cercetare riscurilor din trafic."

Razvan Cotovelea, ministrul comunicatiilor: "Se pune problema modului in care sunt stocate datele in aceasta cutie neagra. Sunt aparatorii drepturilor si libertatilor fundamentale care spun ca la persoanele private este putin exagerat ca un asemenea sistem sa inregistreze locatiile si momentele in care un autoturism merge."

Deocamdata, decizia Comisiei Europene se refera la masinile care vor iesi din productie din toamna anului viitor.

Thomas Dubruel, directorul unui producator auto: "Ne vom adapta si vom instala pe masini echipamentele necesare si care ne vor fi cerute de lege."

Ca sa ii convinga pe soferi sa monteze cutia neagra pe masinile pe care le au deja, companiile de asigurari le ofera reduceri la polite.

Decizia Comisiei Europene intra in vigoare in toamna anului viitor. Pe piata exista insa producatori auto care ofera la masinile noi sistemul care apeleaza 112 in caz de accident.