Cutii negre la bordurile masinilor. De cand sunt obligati producatorii auto sa le monteze. CE: datele nu vor fi folosite pentru spionarea soferilor
Inspirata din aviatie, Comisia Europeana introduce cutiile negre si la bordurile masinilor. De anul viitor, producatorii auto vor fi obligati sa monteze aceste dispozitive pentru ca autoritatile sa poata monitoriza comportamentul soferilor in trafic. Unii se tem ca vor fi spionati in timp ce conduc, insa Comisia Europeana sustine ca nu au de ce sa fie ingrijorati. Cutiile vor fi folosite in special pentru ca masinile sa apeleze 112 si sa transmita coordonatele in caz de accident.
Cutia neagra va transmite prin intermediul unui GPS inteligent incorporat informatii despre sofatul agresiv si periculos. Vor fi luate in calcul trei caracteristici importante: acceleratul in forta, franatul puternic si virajul brusc.
Informatiile sunt stocate in cutia neagra si vor putea fi transmise prin satelit unui centru de calcul.
Dispozitivul va putea suna automat la 112 in momentul in care sar airbagurile si va transmite informatii exacte despre locul producerii accidentului.
Expertii Comisiei Europene sustin ca datele colectate in timpul mersului vor fi utilizate pentru gestionarea traficului si a riscurilor aparute, nu pentru spionarea soferilor, asa cum sustin unii aparatori ai drepturilor omului.
"Colecteaza datele in timpul conducerii. Sistemul poate furniza informatii cu privire la comportamentul soferilor si orice incalcari ale legii. Aceste date vor fi utilizate pentru gestionarea traficului si pentru cercetare riscurilor din trafic."
Razvan Cotovelea, ministrul comunicatiilor: "Se pune problema modului in care sunt stocate datele in aceasta cutie neagra. Sunt aparatorii drepturilor si libertatilor fundamentale care spun ca la persoanele private este putin exagerat ca un asemenea sistem sa inregistreze locatiile si momentele in care un autoturism merge."
Deocamdata, decizia Comisiei Europene se refera la masinile care vor iesi din productie din toamna anului viitor.
Thomas Dubruel, directorul unui producator auto: "Ne vom adapta si vom instala pe masini echipamentele necesare si care ne vor fi cerute de lege."
Ca sa ii convinga pe soferi sa monteze cutia neagra pe masinile pe care le au deja, companiile de asigurari le ofera reduceri la polite.
Decizia Comisiei Europene intra in vigoare in toamna anului viitor. Pe piata exista insa producatori auto care ofera la masinile noi sistemul care apeleaza 112 in caz de accident.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS