Cine le fura nemtilor “Masina Anului”? Anul trecut a fost VW Golf, in 2012 a fost Opel Ampera. Lista cu cele sapte candidate pentru 2014
“Car Of The Year” e unul din premiile controversate in industrie. Multi il considera un Eurovision al masinilor. 58 de jurnalisti din 22 de tari europene (inclusiv Rusia) aleg cea mai buna masina noua care a fost pe piata cel putin 12 luni inainte de acordarea premiului (Salonul Auto de la Geneva, martie).
Numarul de membri din juriu din fiecare tara este calculat dupa importanta pietei din care vin (vanzari si productie). De exemplu, Anglia, Franta, Germania sau Spania au mai multi membri in juriul COTY decat Ungaria sau Polonia. Romania nu mai are din cauza pietei sabe. In juriu este o singura femeie, o nemtoaice de la Kicker Sportmagazin.
Anul asta au fost alese 31 de masini nou-lansate pentru “Car Of The Year” 2015. Asta a fost in prima faza. Pe lista scurta au ramas 7. Francezii si nemtii au cele mai multe masini in concurs.
Nemtii sunt in finala cu BMW Seria 2 AT (Active Tourer), Mercedes B Klasse si Volkswagen Passat. Francezii s-au calificat si ei cu doua masini Citroen C4 Cactus si Renault Twingo, iar japonezii si americanii au cate una Nissan Qashqai si Ford Mondeo.
Criteriile sunt multe, de la un minimum de 5.000 de unitati vandute pana la siguranta, consum, tehnologie, confort si dinamica. Din acest motiv, brand-uri ca Ferrari, Lamborghini sau alte brand-uri supertop nu apar in concurs.
Premiile sunt strict pentru piata europeana. Anul trecut si acum doi ani Volkswagen Golf si Opel Ampera au fost masinile anului in Europa. Trofeul COTY este acordat de 42 de ani in noua forma de organizare. Revista Motor Trend este considerata inventatoarea premiului si il acorda in continuare din 1950.
Pe acelasi subiect: