In F015 scaunele din fata se pot roti catre spate, iar volanul se retrage in bord, controlul fiind preluat de sistemul automat. 

Daca soferul vrea sa preia controlul vehiculului, tot ce trebuie sa faca este sa se roteasca cu scaunul, iar volanul va iesi automat din bord. Totusi, automobilul nu este proiectat sa fie condus de sofer, ci pentru ca pasagerii sa interactioneze intre ei si lumea inconjuratoare in timpul calatoriei. 

Interiorul vehiculului este din lemn sculptat, cu tapiterie din piete alba, iar pasagerii au la dispozitie sase ecrane prin care pot interactiona cu automobilul prin atingere, gesturi ale mainilor si privire. 

"Masina trece dincolo de simplul rol de transport, devenind un spatiu mobil de viata", a spus Dieter Zetsche, director general al grupului german Daimler, compania mama a Mercedes. 

Prototipul supranumit "Luxury in Motion" se incadreaza in eforturile producatorilor de automobile premium de a raspunde proiectului Google in domeniul vehiculelor autonome. 

Un automobil autonom Audi A7 a incheiat marti, la Las Vegas, o calatorie pe o distanta de 560 de mile (900 kilometri).

Anul trecut, divizia Volkswagen a incercat sa arate ca automatizarea si performanta pot merge mana in mana, prezentand vehiculul autonom RS7, care a rulat la viteze de curse. 

Mercedes intentioneaza sa aplice in curand tehnologia prototipului F015, urmand sa ofere optiunea de conducere autonoma pe autostrada, pana la sfarsitul acestui deceniu. Functia va permite ca vehiculul sa ruleze la viteze de pana la 120 de kilometri pe ora.  Producatorul german ofera deja clientilor optiunea Stop&Go Pilot, care preia controlul masinii in aglomeratia din trafic, pentru vehicule pornind de la sedanul clasa C si pana la clasa S.  Functia autonoma pentru autostrada a Mercedes este similara cu un sistem de croaziera al General Motors, cu care producatorul american intentioneaza sa echipeze automobilele Cadillac, din 2017.