Ce masini se vor lansa in 2011
Daca 2010 a fost un an plin de incercari pentru pietele auto din intreaga lume, de la 2011 se asteapta o crestere sustinuta a vanzarilor de autoturisme. Constructorii auto nu s-au speriat de criza financiara si au continuat sa investeasca in noi modele pe care urmeaza sa le lanseze anul viitor, inclusiv in Romania.
Ca tendinta, anul viitor, vor aparea in showroom-uri mai multe masini hibrid si se vor lansa si modele 100% electrice, precum Renault Fluence, Peugeot iOn, Mitsubishi i-MIEV sau Citroen C-Zero.
Pe piata auto romaneasca cele mai mari asteptari sunt legate de modelul B-Max care va fi produs de Ford la Craiova.
Audi
Cel mai asteptat model al constructorului german este SUV-ul Q3, care va ajunge in showroom-urile din Romania pe final de an 2011. Pana atunci, va fi adusa la vanzare limuzina A6, aflata la a patra generatie.
BMW
In martie vine in Romania Seria 6 cabrio, dar si versiunile facelift ale Seria 1 coupe si cabrio. Spre vara este asteptata in showroom-uri si Seria 1 coupe M. In toamna ajunge in tara noua Seria 6 coupe, iar spre finalul anului vom vedea pe sosele si seria 1 hatchback in trei usi. La marca Mini, doua concepte prezentate recent la saloane auto vor ajunge si la noi: Mini Roadster apare in primavara, iar Mini Coupe, in toamna.
Chevrolet
La inceput de an ajunge in piata MPV-ul Orlando pentru care stim si preturile (de la 15.000 de euro), iar in primavara va fi lansata versiunea restilizata a SUV-ului Captiva. In vara urmeaza trei modele: noul Chevrolet Aveo in versiunile sedan si cinci usi, dar si versiunea in cinci usi a lui Cruze.
Citroen
Cel mai asteptat model Citroen al anului viitor este noul C4, care va ajunge si la noi in februarie. Pana atunci, vor mai fi lansate C5 facelift si C4 Picasso facelift. In aprilie ajunge in tara si prima masina 100% electrica a Citroen, C-Zero, dar si versiunea sportiva DS3 Racing. In iunie vine in Romania un alt nou model din gama superioara: DS4.
Ferrari
Italienii vor aduce 458 Challenge, masina cu motor V8 prezentata in decembrie la salonul de la Bologna. Doar trei exemplare au fost alocate Romaniei si deja au fost cumparate, primul dintre ele urmand sa ajunga la proprietar in martie.
Fiat
In primele luni ar trebui sa ajunga in tara Punto Evo, versiunea restilizata a masinii de clasa mica, iar in cursul anului ar trebui sa fie disponibila si motorizarea Twin Air, cu propulsor de 900 cc, 85 CP si doar doi cilindri. Marea noutate e asteptata la final de 2011: noua generatie Panda.
Ford
Pentru fanii Ford, cel mai asteptat model este noul Focus care va ajunge in showroom-urile romanesti in aprilie sau mai. In ianuarie vor fi lansate noile C-Max si Grand C-Max, insa pentru industria auto romaneasca va fi interesant finalul de an cand ar trebui sa inceapa la Craiova productia MPV-ului B-Max despre care presa a scris ca va fi mai intai prezentat sub forma de concept in martie, la Geneva.
Honda
Marca japoneza are un 2011 cu trei lansari, prima fiind in primavara cand modelul de clasa mica Jazz va primi un facelift. Tot in primavara ajunge in tara si Honda Civic in cinci usi restilizat, iar in toamna va fi prezent si Accord facelift.
Hyundai
La anul, programul de lansari este consistent, incepand cu lansarea versiunii restilizate a celui mai mic model al marcii, i10. In aprilie - mai va ajunge pe piata coupe-ul Veloster, derivat din i30, in timp ce in iunie, respectiv octombrie vor ajunge pe piata doua variante ale i40, model care ii succede lui Sonata.
Mazda
Pentru 2011 sunt confirmate doua masini in calendarul de lansari: un facelift pentru Mazda 3 si o noua generatie a camionetei BT-50.
Mercedes
Brandul german incepe anul cu lansarea lui CLS, in ianuarie, in timp ce in martie vine un facelift pentru clasa C, in timp ce trei luni mai tarziu se lanseaza C Coupe. La final de martie vine noul SLK, iar in noiembrie va fi lansata atat noua clasa B, cat si M Klasse.
Mitsubishi
Marca nipona va aduce in aprilie pe piata romaneasca masina 100% electrica i-MIEV, model din care deriva si masinile electrice ale Peugeot si Citroen ce vor fi lansate tot la anul si sunt construite in Japonia. In septembrie va ajunge pe piata si o versiune restilizata a lui Pajero.
Nissan
Marca nipona aduce in prima parte a anului in tara noua generatie a compactei Micra.
Opel
In ianuarie 2011 incep livrarile versiunii Sports Tourer a Astra. In martie se lanseaza versiunea restilizata a Corsa, iar o luna mai tarziu ajunge pe piata si versiunea cu facelift a SUV-ului Antara. In ultima luna din 2011 ar trebui sa ajunga in tara si a treia generatie a MPV-ului compact Zafira.
Peugeot
Peugeot aduce primul automobil 100% electric al marcii, iOn. Apoi vine si primul hibrid diesel, 3008 Hybrid, dar si noul "varf de lance" al gamei, modelul 508. Tot in 2010 este prevazut si un facelift al 308.
Range Rover
Marca premium detinuta de indienii de la Tata Motors vine in tara cu cel mai ieftin, mic, usor si ecologic SUV din istoria sa: Evoque. Preturile pleaca de la 35.000 de euro si desi suma nu este modica, este totusi mult sub ceea ce ne-a obisnuit Range Rover.
Renault
Marca franceza vine in primavara cu Latitude, model care inlocuieste Vel Satis si devine cel mai scump al gamei Renault. La final de an vor fi lansate si vehicule electrice, spre exemplu Fluence, insa aceste masini vor fi aduse inca din primavara pentru a fi testate de public.
Saab
Crossover-ul 9-4X va ajunge in Romania la jumatatea anului 2011, iar modelul 9-5 SportCombi, in august sau septembrie.
Skoda
La inceput de 2011, in ianuarie, Skoda aduce pe piata romaneasca noua Octavia Tour, o versiune revitalizata si moderna a modelului care a fost vandut intre 1998 si 2009 in Romania.
Toyota
Toyota va aduce in toamna a treia generatie a masinii de clasa mica Yaris, in timp ce la marca premium Lexus vine in martie hibridul compact CT 200h.
Volkswagen
In showroom-urile marcii ajunge la inceputul anului un model foarte iubit la romani: Passat, ajuns la a saptea generatie. Preturile au fost deja anuntate si pleaca de la 20.400 euro la berlina, fiind disponibile trei versiuni de echipare si sapte variante de motorizare cu puteri intre 105 CP si 300 CP.
La break, preturile pleaca de la circa 22.400 euro in versiunea cu motor de 122 CP si ajung spre 37.200 euro la varianta cu motor de 3,6 litri. Germanii au anuntat recent ca in primavara incepe productia lui Golf cabrio, insa importatorul pentru Romania nu a confirmat inca daca masina va ajunge pe piata in 2011.
Pe acelasi subiect: