Carlos Ghosn, omul care a salvat Nissan de la faliment, rămâne în arest, în Japonia
Osamu Masuko, CEO Mitsubishi Motors Corp., si Carlos Ghosn CEO Nissan Motor Co.
Un Tribunal din Tokyo a aprobat vineri cererea procurorilor de a extinde până în 10 decembrie perioada de detenţie pentru fostul preşedinte al Nissan, Carlos Ghosn, arestat pe 19 noiembrie în baza suspiciunilor de nereguli financiare, transmite Kyodo.
Vineri se încheia perioada de detenţie iar procurorii japonezi susţin că Carlos Ghosn şi Greg Kelly (un fost director de la Nissan arestat împreună cu Carlos Ghosn) au conspirat pentru a subestima, cu aproximativ jumătate, remuneraţia de 10 miliarde yeni (88 milioane de dolari) pe care Ghosn a primit-o timp de cinci ani, începând din 2010, potrivit Agerpres.
La rândul său, Nissan l-a acuzat pe Carlos Ghosn de alte infracţiuni, precum utilizarea bunurilor companiei în interes personal. Vineri, Tribunalul din Tokyo a prelungit şi perioada de detenţie pentru Greg Kelly.
Ghosn poate fi ţinut în arest şi după data de 10 decembrie dacă procurorii aduc noi probe.
Nissan a organizat recent o conferinţă de presă la sediul său de la Yokohama, la periferia capitalei Tokyo, ocazie cu care a informat că preşedintele Consiliului de Administraţie, Carlos Ghosn, "timp de mai mulţi ani", a declarat la Fisc venituri inferioare valorii reale. Conform rezultatelor unei anchete interne, "au fost descoperite alte nereguli, precum utilizarea bunurilor companiei în scopuri personale", a informat grupul auto japonez.
Nissan a precizat că a furnizat informaţii procurorilor şi cooperează cu aceştia la anchetă.
Înlăturarea lui Ghosn reprezintă o prăbuşire spectaculoasă pentru omul care a salvat Nissan de la faliment. În plus, înlăturarea lui Ghosn pune sub semnul întrebării viitorul alianţei Renault-Nissan, un proiect conceput şi pilotat de Ghosn, care intenţiona să consolideze alianţa prin legături mai strânse între cei doi constructori.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Pe acelasi subiect: