Care sunt marcile auto care castiga piata in Romania si care sunt pierzatoarele
Dacia, Chevrolet, Volkswagen, Ford si Opel sunt marcile de autoturisme care au inregistrat in acest an cele mai importante cresteri ale cotei de piata, in timp ce Hyundai, Fiat, Peugeot si Toyota au scazut in preferintele romanilor, potrivit unei analize Mediafax.
Cea mai importanta "miscare" in piata dupa primele noua luni a avut-o Dacia, care avansat cu 3,2 puncte procentuale, ajungand la 33% din totalul vanzarilor, reiese din datele Asociaţiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Marca romaneasca este urmata in topul constructorilor care au castigat cota de piata de Chevrolet si Volkswagen, care au urcat cu 1,7 şi 1 puncte procentuale, la 4,6%, respectiv 8,3% din vanzarile totale de autoturisme noi.
Cresteri mai moderate au inregistrat Ford, de 0,9 puncte, la 7,6%, Opel, de la 4,5% la 5,3%, si Skoda, de la 6,8% la 7,5%.
La polul opus, Hyundai a pierdut in acest an 3,6 puncte din cota de piata pe care o detinea in 2009, marca sud-coreeana ajungand sa reprezinte 4,7% din vanzarile auto locale.
O scadere importanta a inregistrat si Fiat, care a coborat de la 3,8% la 2,3% din totalul pietei.
Pozitii inferioare anului trecut ocupa si Peugeot si Toyota. Marca franceza a scazut de la 3% la 2,5%, in timp ce cota de piata a constructorului nipon s-a redus cu 0,3 puncte, la 2,4%.
Vanzarile de autoturisme au scazut in primele noua luni ale acestui an cu 32%, la 78.152 unitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS