Companii precum General Motors (GM), Volkswagen (VW) si Toyota cheltuiesc mai mult decat brandurile chinezesti in domeniul cercetarii si dezvoltarii si sunt lideri in privinta ingineriei, a declarat Max Warburton, analist la Bernstein.
Acesta a explicat insa ca chinezii au vointa si banii necesari pentru a aduce industria auto a tarii la nivel de clasa mondiala.

"Chinezii au parcurs acest drum in proportie de 80%, mai au 20%, dar este partea cea mai complexa.Vor cheltui pana vor reusi, pana la urma producatorii chinezi de masini vor ajunge pe scena mondiala", a aratat Warburton.

Brandurile chinezesti pierd teren pe piata lor locala, in timp ce producatorii straini majoreaza productia din China si introduc modele low-cost. Producatorii auto din China cheltuiesc sub 2% din venituri pentru cercetarea si dezvoltarea produselor sau jumatate din media mondiala, potrivit China Association of Automobile Manufacturers.

Din peste 100 de companii auto chineze, SAIC Motor are cele mai mari sanse sa devina un producator de talie mondiala, dupa ce a invatat multe de la partenerul sau General Motors si are ingineri mai experimentati, a spus Warburton.

Analistii Bernstein s-au aratat "placut surprinsi" si de progresele unor producatori independenti mai mici, cum este Geely Automobile Holdings.