Board-ul Peugeot a aprobat acordul cu statul si Dongfeng. Una dintre cele mai vechi dinastii industriale din Franta pierde controlul companiei fondate acum 200 de ani
Board-ul PSA Peugeot Citroen a aprobat marti o majorare de capital de trei miliarde de euro, in urma careia statul francez si producatorul auto chinez Dongfeng vor primi participatii de 14% la producatorul francez de automobile, relateaza Financial Times.
In urma acordului, care va fi anuntat oficial miercuri, odata cu rezultatele financiare anuale ale PSA, Dongfeng si guvernul francez vor contribui cu cate 800 de milioane de euro, in schimbul participatiilor de 14%.
Peugeot va mai anunta si un acord de vanzare partiala a diviziei financiare, care depinde in prezent de garantii de stat, catre Santander.
Prima intelegere include un parteneriat industrial cu Dongfeng, care va servi drept platforma de imbunatatire a vanzarilor in Asia. Astfel, detinerea de 25% a familia Peugeot la grupul francez, care ii confera drepturi de vot de 38%, va fi diluata la nivelul de 14%, egala cu participatiile care vor reveni statului francez si companiei chineze. Niciuna dintre parti nu va detine o treime din drepturile de vot, necesare pentru a putea respinge prin veto deciziile.
Acordul face ca una dintre cele mai vechi dinastii industriale din Franta sa piarda controlul asupra companiei fondate in urma cu 200 de ani. Numarul locurilor familiei Peugeot in board-ul PSA va scadea de la patru la doua, iar Thierry Peugeot va pierde postul de presedinte al grupului.
Negocierile au provocat disensiuni in familie. Presedintele PSA, Thierry Peugeot, a argumentat ca grupul poate atrage finantare fara ajutorul Dongfeng, in timp ce Robert Peugeot, seful companiei holding a familiei, a sustinut acordul.
PSA are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng, care construieste automobile in China, dar este in urma Fiat si Volkswagen, pe piete ca America de Sud, sau a Renault-Nissan in Asia de Sud-Est.
PSA, al doilea mare producator de automobile din Europa in functie de vanzari, a aplicat masuri dificile de restructurare pentru reducerea pierderilor operationale.
Unii analisti au pus la indoiala logica acordului cu Dongfeng, afirmand ca Peugeot ar putea in schimb sa vanda divizia financiara sau cea producatoare de componente, Faurecia. Altii considera ca implicarea statului francez va face restructurarea mai dificila.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS