Board-ul Peugeot a aprobat acordul cu statul si Dongfeng. Una dintre cele mai vechi dinastii industriale din Franta pierde controlul companiei fondate acum 200 de ani
Board-ul PSA Peugeot Citroen a aprobat marti o majorare de capital de trei miliarde de euro, in urma careia statul francez si producatorul auto chinez Dongfeng vor primi participatii de 14% la producatorul francez de automobile, relateaza Financial Times.
In urma acordului, care va fi anuntat oficial miercuri, odata cu rezultatele financiare anuale ale PSA, Dongfeng si guvernul francez vor contribui cu cate 800 de milioane de euro, in schimbul participatiilor de 14%.
Peugeot va mai anunta si un acord de vanzare partiala a diviziei financiare, care depinde in prezent de garantii de stat, catre Santander.
Prima intelegere include un parteneriat industrial cu Dongfeng, care va servi drept platforma de imbunatatire a vanzarilor in Asia. Astfel, detinerea de 25% a familia Peugeot la grupul francez, care ii confera drepturi de vot de 38%, va fi diluata la nivelul de 14%, egala cu participatiile care vor reveni statului francez si companiei chineze. Niciuna dintre parti nu va detine o treime din drepturile de vot, necesare pentru a putea respinge prin veto deciziile.
Acordul face ca una dintre cele mai vechi dinastii industriale din Franta sa piarda controlul asupra companiei fondate in urma cu 200 de ani. Numarul locurilor familiei Peugeot in board-ul PSA va scadea de la patru la doua, iar Thierry Peugeot va pierde postul de presedinte al grupului.
Negocierile au provocat disensiuni in familie. Presedintele PSA, Thierry Peugeot, a argumentat ca grupul poate atrage finantare fara ajutorul Dongfeng, in timp ce Robert Peugeot, seful companiei holding a familiei, a sustinut acordul.
PSA are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng, care construieste automobile in China, dar este in urma Fiat si Volkswagen, pe piete ca America de Sud, sau a Renault-Nissan in Asia de Sud-Est.
PSA, al doilea mare producator de automobile din Europa in functie de vanzari, a aplicat masuri dificile de restructurare pentru reducerea pierderilor operationale.
Unii analisti au pus la indoiala logica acordului cu Dongfeng, afirmand ca Peugeot ar putea in schimb sa vanda divizia financiara sau cea producatoare de componente, Faurecia. Altii considera ca implicarea statului francez va face restructurarea mai dificila.