BMW si Audi au prezentat la CES sisteme de pilot automat pentru parcare sau trafic aglomerat
BMW. Sursa foto: Mediafax
BMW si Audi au prezentat, la expozitia CES 2014 de la Las Vegas, tehnologii care permit automobilelor sa efectueze manevre de parcare laterala in mod autonom, fara interventia directa a soferului, sau sa navigheze pe pilot automat in conditii de trafic foarte aglomerat.
BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, a expus la CES modelul electric i3, care va fi disponibil in showroom-uri in cateva luni.
Una dintre caracteristicile automobilului este functia de parcare laterala sau cu spatele fara participarea activa a conducatorului auto, care trebuie numai sa apese un buton, potrivit Wall Street Journal.
Parcarea laterala partial automata este deja prezenta pe modele de la Ford sau Lexus, insa sistemele oferite de aceste marci necesita atentia soferului, care trebuie spre exemplu sa opreasca automobilul in pozitia corecta.
Noul sistem prezentat de BMW poate schimba vitezele si poate accelera si frana la viteze reduse in timpul manevrelor de parcare, subliniaza compania. De asemenea, masina "simte" aparitia unui obstacol in timpul manevrei si franeaza.
Sistemul nu functioneaza fara prezenta unei persoane pe locul soferului, care trebuie sa tina apasat permanent pe un buton in timpul manevrei de parcare, fiind astfel raspunzator de eventuale pagube.
Tehnologiile anterioare de parcare asistata oferite de BMW si de atle marci pot prelua de la sofer doar comenzile de directie, a subliniat BMW.
Totodata, Audi demonstreaza la Las Vegas o tehnologie care poate prelua controlul automobilului in conditii de trafic "bara la bara", in regim de pilot automat. Astfel, automobilul se ocupa de directie, acceleratie si frana in conditii de trafic foarte aglomerat, utilizand un arsenal de senzori radar, laser si pe baza de ultrasunete pentru a detecta obiectele din jur.
Oficialii Audi noteaza ca tehnologia va fi disponibila clientilor ca optiune peste 4-5 ani. Dezvoltarea tehnologiilor de tip pilot automat la automobile a castigat tot mai multa atentie in ultimii ani, in principal datorita investitiilor bine promovate ale Google in domeniu.
Automobilul complet autonom este insa departe de productia de serie, tehnologia fiind inca la inceput de drum, prea scumpa si prea putin testata pentru a fi gata de exploatare comerciala. "Nu credem ca autovehiculul complet automat este suficient de sigur. De asemenea, trebuie reduse costurile", a declarat vicepresedintele de marketing al Ford, Jim Farley, citat de WSJ.
Ford a prezentat in luna decembrie un prototip complet autonom. Pe langa chestiunile legate de tehnologie, legea si reglementarile de siguranta in trafic interzic conducatorilor auto sa cedeze catre un computer controlul asupra automobilului, si implicit raspunderea pentru eventuale accidente.
"Cu exactitate, situatia juridica variaza de la o tara la alta si exista multe intrebari fara raspuns", a afirmat Björn Giesler, inginerul Audi care a demonstrat la Las Vegas tehnologia de nagivatie prin trafic aglomerat.
In pofida obstacolelor de natura legala, producatorii auto vor sa introduca inca din acest an tehnologii care pot prelua pentru scurte perioade de timp, in anumite conditii, controlul asupra automobilului.
Armin Graeter, inginer BMW specializat in directie asistata, spune ca in prima faza astfel de functii vor avea scopul de a prelua de la conducatorul auto sarcinile mai anoste, precum mentinerea directiei la drum drept, cu viteza constanta, inaintarea prin trafic aglomerat sau manevrele mai complexe, de parcare laterala.
Graeter a demonstrat la CES sistemul de parcare asistata al BMW i3. El a tras masina in dreptul unui loc de parcare liber si a activat sistemul, ridicand apoi ambele maini in aer in timp ce masina a efectuat manevrele si a oprit intre doua automobile parcate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS