i3 a fost masina Salonului de la Frankfurt. A fost peste tot, de la zeci de bucati care se plimbau intr-o hala enorma, la shuttle-uri in tot orasul in timpul expozitiei de masini.

BMW a laudat-o si a evlaviat-o peste tot, la fel si presa. Masina a promis din prima, inca de la stadiul de concept si acum a ajuns o realitate care se vinde la un pret decent pentru o masina premium. 40.000 de euro costa cel mai scump i3. In banii astia primesti un motor cu benzina care scoate 35 de cai si unul electric de 170.

Masina merge cu 150 de km/h viteza maxima si consuma 0.6 l / 100 km. Fata de hibridele care se bazeaza pe motorul cu benzina, BMW i3 face invers, il foloseste 90% din timp pe cel electric. Masina s eincarca intr-o ora de la o sursa de 400V sau in 8 de la prizele conventionale de 220V. Autoomia poate sa ajunga la maximum 150 de km in functie de stilul de mers.

Testele Euro NCAP au fost insa nereusite pentru BMW - brand obisnuit sa obtina maximum din tot. i3 a luat doar 4 stele din 5 si explicatiile sunt multe. Masina are nistre probleme la impactul din spate, cand scaunele si centruile nu-si fac "treaba" perfect.

La protectia copiilor din masina, BMW nu are probleme decat cu formele de comunicare ale acestor avantaje (etichete lipte pe masini, instructiuni etc).

Inginerii mai au de lucrat si protectia pietonilor intr-un posibil accident. Aici, i3 are probleme cu varful capotei. Scorul prost a iesit si din cauza lipsei de avertisment sonor pentru cuplarea centurilor-spate.

Pe piata mai sunt Nissan Leaf (5 stele), Renault Zoe (5 stele NCAP) si chiar Renault Fluence ZE (4 stele NCAP) care concureaza in acest segment. Tesla, masina lansata si la noi zilele astea, nu a fost testata Euro NCAP si nici IIHS (Insurance Institute For Highway Safety, SUA).

Unde bate si unde pierde Audi in meciul cu Mercedes si BMW? Test cu noul A3 in Romania, duminica la promotor, de la 10.00 pe Sport.ro!