9.300 de romani si-au luat masini mai ieftine de 10.000 de euro
Vanzarile de masini mai ieftine de 10.000 de euro, dar si a celor mai scumpe de 50.000 de euro au inregistrat scaderi de 30%, respectiv 25% in primul trimestru, in conditiile in care piata a inregistrat un declin de aproximativ 45% in acelasi interval, potrivit statisticilor APIA, transmise de Ziarul Financiar.
La finele lunii februarie a demarat programul "Rabla", care a influentat puternic vanzarile masinilor ieftine si implicit rezultatele din primul trimestru al acestui an, in timp ce in 2009, programul de casare a demarat la finele lunii aprilie.
Pe de alta parte, la nivelul primelor doua luni marcile care comercializeaza modele din segmentul inferior de pret au fost puternic afectate atat de taxa de poluare, reintrata in vigoare de la 1 ianuarie, cat si de anuntul legat de demararea programului de casare in "viitorul imediat apropiat", ambele declansand o perioada de asteptare in piata auto.
"La aceste cifre trebuie sa avem in calcul ca aceasta situatie exista deoarece la nivelul lunii martie s-a demarat programul «Rabla», care a avut o influenta directa asupra vanzarilor de masini cu un pret de sub 10.000 de euro. Daca ne uitam doar in primele doua luni, atunci situatia este exact invers", a subliniat Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de importuri.
Romanii au cumparat in primele trei luni din acest an 18.947 de masini, cu 43,4% mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor APIA, cea mai bine vanduta marca este in continuare Dacia, cu 6.136 de masini. cel mai cautat model a fost Dacia Logan.
Pe urmatoarele locuri in preferintele romanilor se afla Renault Clio si Symbol, cu 691 de modele vandute, Ford Fiesta cu 650 de masini, Skoda Octavia, cu 569 de masini si Ford Focus cu 536 de autoturisme vandute in primul trimestru.
Volkswagen Golf si Polo au fost cumparate in numar de 819 , Opel Astra a vandut 308 unitati, Renault Megane cu 302, Chevrolet Aveo 320.
Citeste intreg articolul pe www.zf.ro
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS