Balbaiala la Guvern. Taxa auto nu poate fi redusa de la 1 iulie, pentru ca parlamentarii pleaca in vacanta
Data de aplicare a noii taxe auto si de incepere a procedurilor de restituire a banilor pentru proprietarii de masini a deveni incerta, deoarece termenul de 1 iulie 2011 a fost eliminat din proiectul de lege, care nu poate intra in dezbaterea Parlamentului decat spre finalul anului. Pentru a intra in vigoare, noua lege trebuie adoptata de Guvern si de Parlament, numai ca legislativul intra in vacanta parlamentara pana in toamna.
Proiectul de lege privind noua taxa auto prevedea, in forma redactata vineri, ca taxa sa fie redusa cu circa 30% de la 1 iulie 2011, data de la care sa inceapa si procedurile de restituire a unei diferente de bani catre proprietarii de masini deja inmatriculate in tara, scrie Mediafax.
Proiectul indica astfel in mod distinct ca noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011, desi aceasta presupunea inclusiv obtinerea aprobarii Parlamentului intr-un interval extrem de scurt, de doar doua saptamani, in conditiile in care vacanta parlamentara incepe in luna iulie.
Documentul a fost insa refacut prin eliminarea datei de 1 iulie 2011, fara sa fie avansat un alt termen, astfel ca momentul la care ar urma sa fie introdusa taxa auto redusa cu 30% si sa inceapa restituirea banilor a devenit incert.
In forma initiala, proiectul de lege stabilea de altfel restituirea unei diferente de bani pentru proprietarii de masini care au achitat taxa pe poluare in perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011. In forma actuala, documentul prevede restituiri de bani pentru taxa platita in intervalul 1 iulie 2008 si "data intrarii in vigoare a legii".
Pentru a intra in vigoare, proiectul de lege privind noua taxa auto si restituirea banilor trebuie aprobat atat de Guvern, cat si de Parlament. Vacanta parlamentara incepe insa in luna iulie si va dura pana in luna septembrie, astfel ca dezbaterile din legislativ asupra proiectului pot incepe cel mai devreme in toamna acestui an, in timp ce data de aplicare a prevederilor privind reducerea taxei si restituirea banilor este incerta.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS