Arrivederci, Italia? Cel mai mare producator auto autohton ar putea parasi tara
Istorie si responsabilitate, acestea sunt cele doua concepte care definesc Fiat, cel mai mare angajator italian din mediul privat. Insa, seful companiei, Sergio Marchionne, a ridicat semne de intrebare oficialilor dupa ce a spus ca Fiat trebuie sa ia o serie de decizii rationale, in contextul in care vanzarile continua sa scada. Asa ca, exista deja voci care se intreaba daca producatorul auto ar putea parasi Peninsula.
Preluarea Chrysler, producatorul american, este doar un motiv de ingrijorare, scrie The Economist. Si asta pentru ca Fiat nu a decis unde va fi sediul central - la Torino sau la Detroit.
Ambele decizii au numeroase implicatii. Dar si prezenta Fiat in Italia este in pericol pentru ca doua treimi din castigurile companiei vin din vanzarile din strainatate, insa, jumatate din angajati si 40% din capacitatea de productie este localizata in Italia. Iar Marchionne a amenintat in nenumarate randuri ca va renunta la productia din Italia daca nu se va dovedi de viitor.
In octombrie, reglementatorul pietei de capital, Consob, a cerut mai multe detalii despre proiectul Fabbrica Italia, prin care Fiat s-a angajat, anul trecut, sa investeasca 16 miliarde de euro in fabricile locale in urmatorii patru ani, in schimbul unor conditii mai bune pentru angajatii companiei. Un punct din acest plan era ca modelul Panda sa fie produs in Italia si nu in Polonia. Insa, Fiat a schimbat si cateva prevederi din plan - doua modele produse in fabrica Mirafiori din Torino trebuiau inlocuite cu doua masini de clasa mica.
Fiat a respins cererea Consob si a sustinut ca vrea doar publicitate. In schimb, reprezentantii sindicatului din industria auto care a protestat si in trecut impotriva conditiilor grele de munca din fabricile Fiat se tem ca proiectul este doar pe hartie si ca producatorul intentioneaza sa se concentreze pe dezvoltarea masinilor hibride si electrice din American.
Fabricile Fiat din Italia sunt cu pana la 20% mai putin productive decat cele din Europa. Unitatile din Polonia, Serbia si Turcia functioneaza la o capacitate de 70% din potential, in timp ce fabricile din Italia la doar 33%. O mare parte din probleme vin din lipsa flexibilitatii. Spre exemplu, daca o linie de masini dintr-o fabrica se vinde bine si alta din o alta unitate nu este comercializata la fel de bine, cei de la Fiat nu pot roti angajatii pentru ca acestia sa lucreze in unitatile profitabile.
Fiat a decis si sa iasa din Confindustria, cea mai mare organizatie care face lobby pentru drepturile angajatilor.
Citeste si:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS