Aproape 1.000.000 de clienti, inselati de Hyundai si Kia. Coreenii trebuie sa plateasca despagubiri enorme
Romanii care au modele Hyundai si Kia ar trebui sa-si verifice si ei masinile si sa ceara despagubiri in caz ca au aceleasi probleme.
Agentia de Protectie a Mediului din SUA (EPA – Enviromental Protection Agency) a facut niste teste de consum pentru Hyundai si Kia dupa raportarea unor neconcordante intre consumul comunicat de producatorii Hyundai-Kia si cel real – inregistrat de catre soferi.
Sesiunile de teste au avut loc in aceleasi conditii reglementate de lege, iar Agentia de Protectie a Mediului a ajuns la concluzia ca Hyundai si Kia nu au facut corect testul. Consumul este, bineinteles, mai mare in realitate.
Peste 900.000 de cumparatori ai masinilor Kia si Hyundai (35% din totalul vanzarilor) de la sfarsitul lui 2010 pana astazi au fost pacaliti de consumul oficial pe care il da producatorul. Aproape toate modelele fabricate in aceasta perioada au consumuri “mincinoase”, iar despagubirile se ridica la cateva zeci de milioane, poate bat si suta.
Procedura de compensare este si ea destul de costisitoare. Proprietarii trebuie sa se duca in service cu masinile si in functie de numarul de km parcursi le va fi calculata despagubirea + 15% bonus din partea Hyundai si Kia.
Exemplu: unui sofer din Florida i-a fost calculata suma de 90$ pentru 24.500 de km parcursi intr-un an. Desi diferentele dintre consumurile comunicate si cele testate sunt mici (max 0.5% in medie), iar suma/client nu este foarte mare, Hyundai si Kia pierd “din cauza” numarului mare de masini vandute.