Aplicatia care conduce masina in locul tau
Specialistii din Australia lucreaza de zor la o aplicatie pentru telefoanele inteligente care sa conduca masina in locul nostru.
In doar un an vor testa primul autovehicul care nu va avea nevoie de sofer ca sa se deplaseze. Se va folosi, in schimb, de o camera si de sistemul de navigare prin satelit de pe telefonul mobil.
In atelierele universitatii Griffith, din Australia, il gasim pe profesorul Jun JO. Sta mandru langa ultima lui creatie, automobilul care nu are nevoie de sofer pentru a goni pe sosele.
"Cand urc in masina, imi amplasez telefonul mobil pe bord, cu camerele in fata. Toti senzorii din jurul autoturismului vor incepe sa comunice cu telefonul meu inteligent. Asa ca acesta ma va ajuta mult, va deveni un fel de asistent personal", a povestit Jun Jo.
Peste doar un an, masina, dotata cu un computer de bord, sistem radar si senzori, va parasi atelierul la comanda unei aplicatii, instalate pe telefonul mobil.
"Nu mai dureaza mult si aceasta masina va iesi afara si va fi testata pe sosea. Tehnologia este aproape gata. Marea intrebare este, insa, daca sunt soferii pregatiti sa isi ia mainile de pe volan si sa isi puna increderea in telefonul mobil", a declarat Jonathan Samuels, corespondent Sky News.
Asta va depinde de abilitatea sistemelor de a oferi garantii de siguranta.
"Avem multa autonomie in autovehiculele de acum. Toate functioneaza pana la un punct. Niciunul dintre ele nu este perfect. Problema este ca orice masina care preia controlul total in timpul mersului, trebuie sa functioneze bine tot timpul", a spus Toby Hagen, jurnalist
Australienii nu sunt singurii care incearca sa construiasca masina ghidata de telefonul mobil. Specialistii germani lucreaza la un proiect similar, iar companii precum Audi, Mercedes, BMW sau General Motors se intrec in constructia celui mai de incredere automobil care nu are nevoie de sofer.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS