Hyundai si Kia nu-si gasesc inistea. Dupa despagubiri de 400 mil. $ impartite la 900.000 de americani din cauza cifrelor de consum mincinoase, acum coreenii trebuie sa treaca prin alt scandal care le ia din credibilitatea castigata greu de firma mama (Hyundai).   

NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) a obligat marcile sa recheme in service 1.600.000 de masini pentru probleme la sistemul de franare.

Defectiunile genereaza alte probleme la mecanismul de pilot automat, butonul care porneste motorul si pozitia “parking” a cutiei de viteze. Un contact care nu aprinde lampa de stop de pe spate (eleron/luneta/hayon) nu functioneaza tot timpul sau chiar deloc.

Hyundai si Kia au chemat in service pentru reparatii modele construite intre 2007 si 2011, cate 6 de fiecare producator. Cum platformele pe care sunt construite masinile sunt comune, modelele sunt oarecum aceleasi, dar cu nume diferite.

Kia recheama modelele: Optima (2011), Rondo si Sportage (2007-2010) Sedona (2007), Sorento (2007-2011), Soul (2010-2011).

Hyundai recheama modelele: Accent si Tucson (2007-2009), Sonata (2011), Elantra (2007-2010), Genesis (2010-2011), Santa Fe (2007-2011),Veracruz (2008-2009).