10 intrebari despre cauciucurile de iarna la care trebuie sa stii raspunsul
                        
	Obligativitatea anvelopelor de iarna incepand cu sezonul rece din acest an a ridicat foarte multe intrebari. Cu toate ca in toate tarile civilizate masinile sunt echipate iarna cu anvelope specifice, in Romania inca se cauta "portite" pentru a scapa de o cheltuiala in plus, cu toate ca studiile au aratat ca aceasta cheltuiala se amortizeaza in timp si creste semnificativ gradul se siguranta in trafic si poate chiar salva vieti.
        
	1. Care sunt cele mai scumpe, merita sa schimbam si jantele?
	In tarile dezvoltate din Europa de Vest, fiecare automobil are doua seturi de roti - unul de vara, cu jante din aliaj si unele de iarna, cu jante din tabla. Explicatia este una simpla. Iarna denivelarile din carosabil si gropile sunt mascate de noroi, zapada sau apa, iar jantele din aliaj pot avea de suferit, mai ales in cazul in care dimensiunile acestora depasesc pragul de 16 inchi.
	O alta explicatie o reprezinta dimensiunile rotilor de vara. Spre exemplu, daca un autoturism dispune de jante de 18 inchi, posesorul acestuia iese mai ieftin sau in jurul aceleiasi sume in cazul in care achizitioneaza jante noi din tabla de 16 inchi si anvelope noi de iarna.
	2. Cat costa anvelopele de iarna?
	Costul unei anvelope noi de iarna variaza de la 25 de euro, pentru un autoturism Tico si poate ajunge la 2.500 de euro pentru SUV-urile de lux. De exemplu, pentru un Logan, o anvelopa de iarna la mana a doua costa 40 -100 de lei, una resapata costa 160 -180 de lei, iar una noua ajunge la 200-400 de lei.
	"Probabil preturile vor mai creste, in functie de cerere. Ma astept la o crestere a preturilor cu 20%", a mai aratat Denis Dutescu. El crede ca vanzarile de anvelope la mana a doua "au explodat" in acest an.
	"Pretul anvelopelor difera semnificativ, in functie de dimensiunea, caracteristicile si performantelele acestora. Pretul anvelopelor este determinat de o multitudine de factori, in principal costul materiilor prime - si aici un rol important il are cauciucul natural al carui pret a crescut foarte mult in ultima perioada-, costuri de fabricatie, transport", a declarat pentru gandul Ioan Purdea, PR Manager Continental Automotive Products SRL.
	Un alt factor care influenteaza pretul anvelopelor pentru consumatorul final este locul de achizitie: depozit en gross de anvelope, service auto, reprezentante auto, precum si posibilitatea ca acesta sa includa servicii precum montarea si echilibrarea anvelopelor.
	Astfel, cei care isi vor cumpara anvelope de la supermarket vor fi nevoiti sa isi plateasca si costul cu montajul si echilibrarea rotilor, adica intre 30 si 50 de lei pe fiecare roata. in prezent, unele supermarketuri vand anvelope resapate, cu 150 de lei bucata.
	3. Care sunt riscurile in care se achizitioneaza anvelope second-hand?
	Anvelopele second-hand intotdeauna au reprezentat o loterie, la fel ca si in cazul oricarui alt bun la mana a doua. Majoritatea anvelopelor second-hand provin din Europa de Vest, sau de la cei care isi schimba jantele inainte de a uza si anvelopele.
	Avantajul acestora il reprezinta costul de achizitie, care depaseste 50% din pretul de nou, in functie de gradul de uzura. Pe de alta parte, acestea pot prezenta defecte ascunse care pot provoca accidente. La fel, si jantele second-hand au aceleasi riscuri. O janta indreptata defectuos poate afecta sistemul de directie si implicit siguranta celor din automobil.
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        		        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS