Romanii isi asigura viata si bunurile la o treime fata de media din zona. Piata asigurarilor din Romania, mult sub tarile din regiune
Subscrierile din prime de asigurare au atins in Romania 89 euro/locuitor in 2012, cifra reprezentand mai putin de o treime din media regionala de 333 euro/locuitor si mult sub nivelul din Cehia sau Polonia, unde acest indicator s-a ridicat la 582 euro/locuitor si, respectiv, 398 euro/locuitor.
"Comparativ cu celelalte tari din regiune, piata asigurarilor din Romania ramane mult subdezvoltata. Cu numai 89 euro prime subscrise pe locuitor in 2012, Romania se situeaza la mai putin de o treime din media regionala de 333 euro/locuitor si mult sub nivelul din Cehia - 582 euro sau Polonia - 398 euro. Intrebati cum ar putea justifica acest nivel scazut in Romania, multi respondenti au indicat PIB-ul scazut si veniturile joase ale populatiei ca principale cauze, insa chiar raportat la nivelul PIB-ului, volumul primelor subscrise din Romania se situeaza la numai 1,4% din PIB, fata de o medie regionala de 3% din PIB", potrivit unui studiu Roland Berger Strategy Consultants realizat in parteneriat cu European Financial Management and Marketing Association (EFMMA) printre top managerii companiilor de asigurari din Europa Centrala si de Est.
Cu toate acestea, se mai spune in studiu, in ciuda unui nivel inca modest al pietei de asigurari, concurenta din acest sector pare sa fie mai intensa fata de tarile vecine.
"Astfel concentrarea pietei este mai mica, primii trei jucatori din Romania insumand cote de piata de aproximativ 37%, fata de un nivel mediu de 49% in regiune. Spre comparatie, in Cehia, Polonia, Slovacia si Croatia acest indicator se situeaza la peste 50%, iar in Slovacia este chiar foarte aproape de nivelul de 60%", potrivit Roland Berger.
Studiul a mai evidentiat ca eficienta de cost perceputa in cazul agentilor, bancassurance-ului si mediului online este mai redusa decat in regiune, identificandu-se astfel un potential de optimizare suplimentara in aceste directii.
In plus, anumite canale, precum cel de bancassurance, se preteaza mai bine segmentului asigurarilor de viata, in timp ce canalul online este relevant pentru produse simple din domeniul asigurarilor generale (nonviata).
"In Romania insa, in ciuda nevoii de optimizare, canalele traditionale au inca o importanta mai mare, comparativ cu celelalte tari din regiune. Respondentii romani se asteapta ca brokerii sa ramana in continuare un canal dominant, castigand cota de piata pe seama agentilor si vanzarilor directe prin reteaua teritoriala. Bancassurance-ul si canalul online sunt si ele asteptate sa creasca in importanta", se mai spune in studiul Roland Berger, citat de Mediafax.
Specialistii Roland Berger atrag atentia ca, fata de corespondentii lor din regiune, asiguratorii romani par a acorda o mai mica importanta sistemelor de remunerare ale agentilor si portofoliului de produse in relatia cu anumiti parteneri.
In 2012, piata asigurarilor generale si de viata au crescut cu 5,6%, la 8,26 miliarde de lei.
Roland Berger Strategy Consultants este una dintre cele mai mari firme de consultanta la nivel mondial. In Romania, Roland Berger a deschis un birou permanent in Bucuresti, in 1992.
Mai multe despre:
#asigurari#piata asigurarilor
Pe acelasi subiect: