Legea RCA, in atentia Comisiei Europene. Brokerii de asigurari considera ca actul normativ va intari oligopolul pe pe piata, pentru ca nu stimuleaza concurenta
RCA, asigurari, politie
Noua lege a asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA) va intari conditiile de oligopol pe pe piata, pentru ca nu stimuleaza competitia si intrarea unor noi jucatori pe piata si nici imbunatatirea serviciilor oferite consumatorilor, considera Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari (UNSICAR).
Brokerii de asigurari au anuntat, totdata, ca vori notifica Comisia Europeana in cazul in care actul normativ este promulgat in actuala forma.
"UNSICAR va notifica Comisia Europeana, in cazul in care legea RCA va fi promulgata, intrucat considera ca prevederile acesteia sunt anticoncurentiale", a precizat asociatia, intr-un comunicat.
Uniunea reproseaza faptul ca, la cele cinci dezbateri care au avut loc in ultimele doua saptamani in cadrul comisiilor parlamentare cu drept decizional pe proiectul legii RCA, au fost invitate la discutii doar asociatiile de transportatori si service-uri auto, care nu activeaza pe piata asigurarilor.
“Consideram ca noua lege reprezinta o continuare a reglementarilor neconcurentiale care, pe termen mediu si lung, vor avea un efect contrar intentiilor legiuitorului. Conditiile de oligopol ale pietei RCA se vor accentua, ceea ce inseamna ca vom avea o calitate redusa a serviciilor si, pe cale de consecinta, cei care vor avea de suferit vor fi tocmai aceia care trebuie sa fie despagubiti ca urmare a unui eveniment rutier”, a declarat presedintele UNSICAR, Bogdan Andriescu.
Uniunea brokerilor avertizeaza ca noua lege rezolva pe termen scurt problema punctuala a "unui segment foarte ingust de clienti, cu o rata a daunei foarte mare", facand referire la patronii de firme de transport, care au organizat proteste si au cerut inghetarea preturilor RCA, si "defavorizeaza cea mai mare parte a consumatorilor de polite RCA, in principal persoanele fizice".
Brokerii considera ca doar concurenta reala pe piata RCA va regla cu adevarat tarifele, iar orice forma artificiala de plafonare a tarifelor poate avea ca efect principal o protectie inadecvata a soferilor si nu poate promova si atrage investitii serioase in aceasta piata, "ci doar limiteaza concurenta si modelele de business ale brokerilor si asiguratorilor".
Guvernul a inghetat tarifele RCA in perioada 18 noiembrie 2016 - 18mai2017, printr-o Ordonanta de Urgenta aprobata la presiunile patronatelor din transportul rutier.
Masura a fost fara precedent dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, in conditiile in care Comisia Europeana permite astfel de masuri doar in cazuri exceptionale.
Piata RCA a fost zguduita de scandaluri dupa declansarea falimentului in cazul Astra si Carpatica. In prezent, pe aceasta piata activeaza noua jucatori: Euroins, City Insurance, Allianz-Tiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama, Uniqa si Grawe, ultima intrata de curand pe piata.
Alte doua companii, Euro Insurance DAC si DallBogg, au primit avizul ASF pentru a vinde asigurari pe piata, pe baza pasaportului european. Cele doua companii nu au subsidiara in Romania si, potrivit surselor News.ro, nu sunt inca active pe piata.
Un raport publicat anul trecut de Consiliul Concurentei, care a dat aviz pozitiv Hotararii de guvern privind plafonarea tarifelor RCA, arata ca segmentul RCA "pare" sa prezinte unele trasaturi oligopoliste, intrucat primii sapte jucatori activi controleaza peste 90% din totalul subscrierilor incepand cu iunie 2015.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS