De ce nu poate infiinta statul un asigurator pentru politele RCA, dupa cum cer transportatorii
RCA, asigurari, politie
Infiintarea unui asigurator cu capital de stat, pe zona asigurarilor auto obligatorii RCA, ar fi un fel de subventie de la stat, practica interzisa in Uniunea Europeana (UE), a declarat joi un membru neexecutiv al consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), Albin Biro, scrie News.ro.
In luna decembrie, mai multe patronate din transporturile rutiere au solicitat Guvernului si Parlamentului initierea rapida a procedurilor prin care firma de asigurari EximAsig, controlata de stat prin intermediul bancii Eximbank, sa fie autorizata de catre ASF sa emita polite RCA.
Cererea a venit in contextul in care transportatorii au acuzat, de mai multe ori, firmele de asigurare ca practica tarife RCA prea mari. O astfel de firma ar echivala insa cu acordarea unor subventii de stat si ar incalca regulilor Uniunii Europene (UE), a avertizat Biro.
”Diversi ”experti” au solicitat infiintarea unui asigurator de stat pe RCA. Acesti ”experti” uita ca Romania se afla in UE si subventiile de stat sunt interzise, chiar si in sistemul RCA”, a declarat Biro.
Piata RCA a fost zguduita de scandaluri dupa declansarea falimentului in cazul Astra si Carpatica. In prezent, pe aceasta piata activeaza zece jucatori: Euroins, City Insurance, Allianz-Tiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama, Uniqa si ultimii doi intrati, Euro Insurance DAC si DallBogg.
Volumul total al primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de raspundere civila auto RCA a atins anul trecut un total de 4,03 miliarde lei (897 milioane euro), cu 29% mai mult decat in anul anterior, in contextul cresterii primei medii, iar liderul pietei a devenit Euroins, potrivit datelor ASF.
Mai multe despre:
#asigurari#RCA
Pe acelasi subiect: