Asiguratorii anunta scumpiri la polita auto obligatorie
Sustin ca au pierderi, iar noile norme ale Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor, ii obliga sa creasca tarifele. "Nu este adevarat, doar companiile decid preturile, ii contrazic reprezentantii comisiei". Un lucru este cert: soferii vor plati si cu 30% mai mult pentru RCA.
Unele companii de asigurari sustin ca nu mai pot tine ritmul daunelor si trebuie sa mareasca tarifele.
"Dupa 6 ani de pierderi inregistrate in piata asigurarilor si tarifele vor fi influentate. Majorarile pot sa ajunga si la 30%. Nu vor fi loviti cei care au avut un comportament bun in trafic", scrie Catalin Chiriac, vicepresedintele companiei de asigurari Astra.
Asadar, sunt vizati in primul rand soferii din categoriile de risc mare. Majorarea tarifelor se va calcula in functie de varsta, experienta, dar si domiciliul soferului. Astfel cel mai afectat de o astfel de scumpire este soferul tanar de pana in 25 de ani cu o experienta de condus de pana in cinci ani si domiciliul in Bucuresti.
Nici soferii tineri din alte orase mari cum ar fi Brasov, Cluj sau Constanta, nu vor scapa mai ieftin. O alta companie anunta mariri de 20 - 30 la suta, pentru a veni in intampinarea noilor reglementari legislative, care cer ca tarifele RCA sa fie suficiente pentru acoperirea riscurilor asumate.
Pentru anul 2013, o alta companie va practica o crestere generalizata a tarifelor RCA (cu aproximativ 20-30%), pentru a veni in intampinarea noilor reglementari legislative, care cer ca tarifele RCA sa fie suficiente pentru acoperirea tuturor riscurilor asumate.
Autoritatea care reglementeaza piata sustine insa ca noile norme nu obliga firmele de asigurari sa majoreze tarifele, doar face ordine in metoda de calcul. "De ce atribuie asta in sarcina CSA chiar nu inteleg. Noi chiar daca solicitam din partea lor modalitatea de calcul nu avem dreptul sa le spunem ca tarifele sunt mici sau sunt mari", relateaza Mona Cucu, Comisia pentru Supravegherea Asigurarilor.
Daca cea mai ieftina polita pentru un sofer de 28 de ani, cu permis de cinci ani, a costat anul trecut 320 de lei pe sase luni, in 2013 va fi cu 100 de lei mai scumpa. Mai mult, unele companii au inclus in clasa de risc mare si soferii cu experienta, care au copii trecuti de varsta majoratului. Asiguratorii sustin ca tinerii pot folosi masinile parintilor si pot provoca numeroase accidente.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS