Informatia a venit ca o surpriza, Google anuntand initial ca noul sistem de operare va fi numit Key Lime Pie. Acordul de marketing dintre cele doua companii nu implica vreun schimb de bani.

"Google este un brand global urias, milioane de oameni il folosesc in fiecare zi. Faputul ca numesc noul sistem de operare KitKat va face brandul de ciocolata extrem de vizibil", a declarat Stephen Cheliotis, director general al Centrului pentru Analiza Brandurilor.

Cheliotis a aratat ca "in ceea ce priveste KitKat, este o lovitura pentru ca Nestle nu plateste nimic si primeste in schimb o expunere uriasa pentru nimic, ceea ce este o raritate in zilele noastre". Din acest motiv, cel mai mare beneficiar al acordului va fi KitKat.

Google a dat intotdeauna nume atragatoare sistemelor de operare Android, cum sunt Cupcake, Donut, Eclair, Froyo (prescurtare pentru iaurt inghetat), Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich si Jelly Bean.

Android KitKat este o incercare de a continua seria de nume in ordine alfabetica. "Nu ne-am putut imagina un nume mai bun pentru Android K decat gustoasa ciocolata care a fost preferata echipei noastre inca din primele zile ale Android", a declarat Marc Vanlerberghe, director de marketing pentru sistemul de operare.

Toata lumea "se scarpina in cap" in privinta scopului acordului, dar trucul ar putea face mai multi oameni sa actualizeze sistemul Android, crede Ian Maude, analist la Enders Analysis. El a spus ca una dintre provocarile pentru Android este sa determine oamenii sa isi actualizeze versiunea sistemului de operare si unul din mijloace este sa faci valuri in legatura cu existenta noului soft.

Maude a aratat ca pentru KitKat este un mijloc de asociere a unui brand usor invechit cu tehnologia de varf, pentru a atrage o noua generatie de cumparatori.

In cadrul campaniei de promovare vor fi livrate peste 50 de milioane de ciocolate KitKat cu brandul Android, pe 19 piete, intre care Statele Unite, India si Brazilia.