Profitul Microsoft a scazut la venituri in urcare, dupa investitii mari in marketing si produse
Profitul Microsoft a scazut cu 3,7% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 6,38 miliarde de dolari, desi veniturile au urcat cu 2,7%, la 21,46 miliarde dolari, dupa cresterea investitiilor si cheltuielilor de marketing pentru Windows si platformele mobile promovate de companie.
Perioada octombrie-decembrie reprezinta la Microsoft al doilea trimestru al anului fiscal 2012-2013. In perioada corespunzatoare a anului anterior, compania din Redmond a raportat venituri de 20,88 miliarde de dolari si un profit net de 6,6 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
Microsoft deruleaza investitii masive pentru a se afirma pe piata smartphone-urilor si tabletelor, dominata de Google si Apple. Vanzarile de PC-uri traditionale sunt in scadere, consumatorii preferand in numar tot mai mare gadget-urile mobile.
Cheltuielile cu vanzarile si marketingul au crescut la Microsoft cu 15% in perioada analizata, la 4,31 miliarde de dolari, in contexul lansarii sistemului de operare Windows 8 si a tabletei Surface. Compania a investit in aceasta perioada 2,53 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, cu 6,6% mai mult decat cu un an in urma.
Actiunile Microsoft au scazut cu 1,4% in sesiunea de tranzactii electronice de joi seara de la New York, transmite Mediafax.