Titlurile Facebook au urcat cu 2% luni, valoarea de piata a companiei situandu-se la 227,8 miliarde de dolari.

In urma cresterii consemnate luni, avansul actiunilor la nivelul anului a ajuns la 49%.  In septembrie, la mai putin de doi ani si jumatate de la listarea pe bursa din mai 2012, capitalizarea de piata a Facebook a ajuns la 200,9 miliarde de dolari, adica jumatate din valoarea competitorului Google din prezent, 400,4 miliarde de dolari. 

Urcarea actiunilor Facebook se datoreaza cresterii platformelor mobile, divizie care genereaza cea mai mare parte a veniturilor companiei, in conditiile in care, la listarea pe bursa, aceasta afacere aducea venituri nesemnificative. 

De asemenea, la avansul titlurilor a contribuit si achizitia serviciului Instagram in 2012, pentru un miliard de dolari, a carui valoare de piata este estimata in prezent la 35 de miliarde de dolari.

Facebook a extins publicitatea online si pe Instagram, pentru a valorifica publicul tot mai mare. De altfel, in decembrie, numarul de utilizatori activi lunar a urcat la 300 de milioane, depasind Twitter. 

Analistii estimeaza ca vanzarile vor creste cu 46% in ultimul trimestru din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 3,78 de miliarde de dolari.

In T3 fiscal, publicitatea pe platformele mobile a generat 66% din veniturile Facebook. 

Facebook va consemna, la finalul acestui an, o cota de 8% pe piata de publicitate la nivel global, estimata la 140,7 miliarde de dolari, in crestere de la 5,8% anul trecut, potrivit firmei de cercetare EMarketer.