Aplicatie pentru iPhone, destinata unei piete de 5 mld. dolari si care creste incontinuu. Start-up-ul care scoate bani din dorinta oamenilor de a procrea
Cofondatorul site-ului de plati online PayPal a lansat o noua aplicatie pentru iPhone, conceputa pentru a ajuta cuplurile fara copii sa calculeze cel mai bun moment pentru a procrea, informeaza AFP, preluata de Mediafax.
Max Levchin si partenerii sai de afaceri au inceput comercializarea aplicatiei Glow in magazinul online Apple Store. Mai multi investitori sustin acest proiect, care are un buget de 6 milioane de dolari.
"Exista atat de multe feluri de a ameliora sanatatea si bunastarea prin intermediul stiintei datelor informatice", a spus Max Levchin, presedinte si cofondator al serviciului PayPal, care are sediul la San Francisco. "O analiza mai amanuntita (a datelor personale) va duce la decizii si la diagnostice mai bine documentate, la tratamente precoce si, in final, la o politica a sanatatii mai ieftina si mai accesibila", a adaugat el.
Femeile pot sa isi actualizeze aplicatia Glow in permanenta, in functie de starea lor fizica, iar aplicatia va analiza toate acele informatii pentru a determina apoi cel mai bun moment pentru a procrea.
Pe termen lung, Glow intentioneaza sa utilizeze "informatica vestimentara", o noua tendinta care utilizeaza bratari, ceasuri si alte accesorii pentru a inregistra datele fizice ale corpului uman.
"Glow le ajuta pe femei sa fie mai bine informate despre sanatatea lor reproductiva", a declarat Gunce Arkan, care a renuntat la locul sau de munca de pe Wall Street pentru a se supune unui numar de sase cicluri de fecundare in vitro pana a reusit sa aiba in cele din urma doi copii.
Ea lucreaza in stransa colaborare cu creatorii Glow pentru a dezvolta aceasta aplicatie. Dupa parerea ei, Glow ofera femeilor "posibilitatea de a se concentra asupra carierelor lor si sa se gandeasca la copii putin mai tarziu, daca vor acest lucru".
Acest start-up a fost creat pentru a raspunde numarului tot mai mare de femei care aleg sa amane momentul in care au un copil, adeseori pentru a se concentra asupra carierelor lor, in conditiile in care tratamentele de fertilitate nu sunt luate in considerare de asigurarile de sanatate din Statele Unite.
Potrivit cifrelor furnizate de Glow, circa 10 milioane de cupluri incearca in fiecare an sa aiba un copil in Statele Unite si doar jumatate dintre ele reusesc acest lucru.
Piata infertilitatii este estimata la 5 miliarde de dolari si continua sa creasca, o treime dintre femeile care vor sa devina mame, cu varstele cuprinse in intervalul 35-39 ani, nu reusesc sa ramana insarcinate, dupa un an de incercari.
Glow a dat in folosinta totodata o fundatie cu scop nelucrativ care ajuta cuplurile sa achite costurile foarte ridicate ale tratamentelor impotriva infertilitatii.
Participantii pot sa doneze 50 de dolari pe luna timp de 10 luni, sumele recoltate fiind repartizate intre femeile care nu au reusit sa ramana insarcinate, in ciuda utilizarii Glow. Max Levchin a facut o prima donatie de 1 milion de dolari pentru aceasta fundatie.
In afara de PayPal, Max Levchin este cofondator al Slide, un site de jocuri in retea cumparat de Google in urma cu trei ani, inchis de atunci. Max Levchin, de origine ucraineana, a jucat un rol important si in crearea site-ului de opinii si partajare de experiente online Yelp. Totodata, el s-a alaturat, in 2012, consiliului de administratie al grupului Yahoo!.
Pe acelasi subiect: