Viitorul celei mai mari companii aeriene din Italia se decide zilele acestea
Aeronava Alitalia. Sursa foto: Mediafax
Operatorul aerian Alitalia se lupta cu pierderi majore, afaceri in scadere, dar si cu posibilitatea intrarii in insolventa a anumitor investitori. Mai mult, cel mai mare investitor strain al grupului, Air France-KLM, se gandeste daca sa-si mareasca sau nu cota detinuta in cadrul companiei.
Pana la sfarsitul anului, directorii Air France-KLM vor decide daca isi vor mari sau nu cota de 25% pe care o detin in actionariatul operatorului Alitalia, potrivit Wall Street Journal. Grupul aerian Air France-KLM a anuntat luni, dupa o intalnire de consiliu, ca cere mai multe informatii financiare din partea managementului Alitalia.
Grupul franco-olandez ar dori, in principiu, sa isi pastreze pozitia si implicarea pe piata italiana, dar se confrunta la randul sau cu obstacole financiare, dupa ce a inregistrat pierderi timp de doi ani consecutivi.
Pe de alta parte, noul director executiv al jucatorului de zbor din Italia, Gabriele Del Torchio, si-a propus sa ajunga la afaceri de 300 milioane de euro si sa treaca pe profit in urmatorii trei ani, in ciuda ultimilor ani, cand compania a trecut printr-o restructurare a activitatii. Planul CEO-ului Alitalia include o crestere de capital, iar daca acest lucru se va intampla, grupul Air France-KLM va fi obligat sa achizitioneze mai multe actiuni, pentru a-si mentine pozitia, fie sa o imparta cu alti investitori.
Lucrurile se vor complicate pe 28 octombrie, atunci cand actionarii companiei din Italia vor fi liberi sa vanda actiunile cumparate in 2008, cand operatorul aerian a iesit din insolventa. Cei mai multi dintre investitori nu mai vor sa "pompeze" bani in jucatorul italian, iar unul dintre ei deja este pe punctul de a intra la randul lui in insolventa, scrie cotidianul american Wall Street Journal.
Din 2001, Alitalia, cel mai mare jucator aerian din Italia, face parte din Alianta SkyTeam. Compania opereaza in 110 destinatii din 51 de tari, avand o flota de 186 de avioane.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS