UE anunta noi reglementari de zbor care vin in sprijinul pasagerilor
Cei care calatoresc cu avionul se vor bucura curand de noi drepturi. Printre reglementari se numara si compensatiile pentru pasagerii al caror zbor este amanat, transmite BBC.
Uniunea Europeana a dezvaluit miercuri o serie de noi reguli menite sa vina in sprijinul celor care calatoresc cu avionul. Printre acestea se numara si obligativitatea operatorilor de a isi redirectiona pasagerii catre companii rivale, in cazul in care zborul initial are o intarziere mai mare de 12 ore.
Exista, insa, si exceptii de la regula. Spre exemplu, relocarea nu se aplica in cazul in care exista daune de natura mecanica la bordul avionului, insa dezastrele naturale si grevele personalului se incadreaza in noua lege.
Comisia Europeana sustine ca noile reguli, care nu vor intra in vigoare mai devreme de 2014, sunt menite sa dea mai multa siguranta pasagerilor.
"Este foarte important pentru pasageri ca aceste reguli sa nu existe numai pe hartie. Toti avem nevoie sa ne putem sprijini pe ele atunci cand conteaza cel mai mult, cand lucrurile merg prost. Stim ca cea mai importanta prioritate pentru calatori este sa ajunga la destinatie, asa ca ne concentram pe informarea eficienta si realocarea zborurilor”, spune Siim Kallas, comisar pe transport in Uniunea Europeana.
In timpul norilor de cenusa din Islanda, care s-au abatut asupra Europei in 2010, cand niciun avion nu a putut decola timp de cateva zile, problemele de la nivelul reglementarilor aeronautice au devenit si mai vizibile. Nimeni nu a stiut atunci sa explice exact nivelul de responsabilitate pe care companiile aeriene il aveau in problema sau cum ar fi trebuit sa fie recompensati calatorii.
Dupa adoptarea masurilor, companiile vor trebui sa asigure in astfel de cazuri pana la trei nopti la hotel pasagerilor afectati.
"Principala problema a pasagerilor este ca, desi sunt deja bine aparati de legile din Uniune, le este greu sa si beneficieze de acestea si devin frustrati atunci cand pare ca cele mai multe companii incearca sa le ocoleasca", se arata in raportul care explica noile legi. Astfel, Uniunea Europeana vrea sa oblige operatorii sa ia la cunostiinta plangerile in decursul a cel mult o saptamana si sa vina cu un raspuns formal in doua luni.
Un sondaj efectuat in Danemarca arata ca mai putin de 4% dintre calatorii care ar avea dreptul la compensatii financiare, ajung sa si beneficieze de acestea.
Ce alte schimbari se vor mai produce:
- Daca un avion este tinut la sol pentru mai mult de cinci ore, pasagerii au acum dreptul de a cere sa coboare.
- Daca intarzierea dureaza mai mult de o ora, aeronava trebuie sa asigure aer conditionat, acces la toalete si apa.
- Companiile nu vor mai taxa suplimentar pentru corectarea erorilor de scriere de pe biletele de imbarcare.
- Pasagerii au drepturi la compensatii financiare dupa o intarziere de minimum cinci ore a oricarui zbor in perimetrul Uniunii sau al zborurilor internationale mai scurte de 3.500 de kilometri. Limita actuala era de trei ore.
- Pentru zborurile internationale intre 3.500 si 6.000 km, compensatiile intra in vigoare dupa intarzieri de noua ore, iar pentru zborurile mai lungi de atat, dupa 12 ore.
- Companiile vor fi obligate sa isi informeze pasagerii asupra intarzierilor si a motivelor care au dus la asta in cel mult 30 de minute de la ora la care ar fi trebuit sa aiba loc decolarea.
- Muzicienii pot aduce la bord instrumente muzicale de dimensiuni mici. Propunerile trebuie sa primeasca aprobarea statelor membre si a Parlamentului European.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS