Uber a depus un amendament pentru a fi exceptata de la aplicarea prevederilor legii taximetriei
Uber
Furnizorul de servicii de ridesharing Uber a anuntat, miercuri, ca a depus un amendament la proiectul de Ordonanta de Urgenta prin care se intentioneaza modificarea legii ce reglementeaza activitatea de taximetrie.
Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a cerut miercuri Guvernului sa modifice legea asa cum se va stabili in urma negocierilor.
Totodata, COTAR considera ca Uber nu are niciun motiv sa ceara amanarea sau o modificare a unei legi care reglementeaza transporturile si taximetria, pentru ca ”firma Uber nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativa la masa negocierilor, intr-un domeniu in care nu-si desfasoara activitatea”.
Reprezentantii Uber au afirmat miercuri, in cadrul comunicatului, ca, pe langa reprezentantii Guvernului, si reprezentantii COTAR sunt de acord ca platforma este un serviciu diferit si complementar celui de taxi si ca este nevoie de un cadru de reglementare distinct.
“Avand in vedere ca avem acest consens general, solicitam Ministerului Transporturilor includerea acestui amendament. Pana cand va exista aceasta reglementare clara si pentru serviciile ca Uber, vrem sa ne asiguram prin depunerea acestui amendament ca partenerii nostri, oameni care isi impart ocazional masina prin intermediul tehnologiei, transparent, sigur si 100% fiscalizat, nu vor avea de suferit pe nedrept si ca, implicit, cei peste 300.000 de oameni care folosesc Uber vor avea in continuare acces la cat mai multe optiuni” au declarat reprezentantii Uber.
Textul amendamentului prevede ca platformele tehnologice ce functioneaza potrivit legii romane, precum si ”deplasarea persoanelor cu autovehicule proprietate personala care s-au organizat in vederea deplasarii prin intermediul platformei tehnologice” sunt exceptate de la aplicarea prevederilor legii.
Reprezentantii Uber sustin ca, in absenta unei reglementari specifice pentru serviciile de ridesharing, aceasta modificare deschide calea unor potentiale abuzuri impotriva soferilor parteneri Uber, intrucat in acest moment nu se face nicio diferenta intre cei care ofera servicii de transport neinregistrate si nefiscalizate si cei care isi impart masina ca membri ai unei comunitati online, fiscalizat si in conditii de transparenta totala.
Avocatul general al Curtii de Justitie a UE: Uber este un serviciu de transport si trebuie sa obtina licenta
Recent, avocatului general al Curtii de Justitie a Uniunii Europene a declarant ca Uber furnizeaza un serviciu de transport si trebuie sa obtina licenta pentru acesta.
Opinia, care nu are caracter obligatoriu, inseamna ca aplicatia pentru smartphone-uri poate fi reglementata de catre statele europene ca un serviciu de transport, supus legislatiei referitoare la acordarea licentelor.
”Platforma electronica Uber, chiar daca este inovativa, cade sub incidenta transporturilor: Uber poate astfel sa i se ceara sa obtina licentele si autorizatiile necesare potrivit legilor nationale”, se arata intr-un comunicat al Curtii de Justitie a UE, preluat de News.ro.
Opinia avocatului general Maciej Szpunar nu este obligatorie, dar judecatorii Curtii o respecta in majoritatea cazurilor.
Cazul a fost adus in atentia Curtii de catre asociatia soferilor de taxi din Barcelona, care au argumentat ca Uber ii concureaza incorect cu serviciul UberPOP, care foloseste soferi fara licente.
Uber, care permite pasagerilor sa solicite un serviciu de transport prin intermediul unei aplicatii pentru smartphone-uri, s-a extins in Europa acum cinci ani.
Activitatea Uber a fost insa contestata in instante de companii de taximetrie si unele guverne europene, pentru ca nu respecta reglementarile locale stricte referitoare la obtinerea licentelor si la siguranta, care se aplica altor companii concurente.
Evaluata la 68 de miliarde de dolari, Uber a reintrodus o versiune cu licenta a serviciului sau la Madrid si Berlin, anul trecut. In schimb, serviciul UberPOP este inca functional in Estonia, Polonia, Cehia, Norvegia, Finlanda si Elvetia.
Cazul de la Curtea de Justitie din Luxemburg este considerat unul de referinta pentru serviciile de sharing si ar putea avea efecte majore pentru alte starup-uri, cum sunt Airbnb si compania de livrare a alimentelor Deliveroo.
Pe acelasi subiect: