Transportatorii rutieri, protest in fata Guvernului Romaniei, impotriva scumpirii RCA. Zona Piata Victoriei s-a transformat intr-o uriasa parcare pentru 7000 vehicule
Aglomeratie uriasa si blocaj in centrul Capitalei, dar si pe soseaua de centura. Zona Pietei Victoriei din Bucuresti s-a transformat intr-o uriasa parcare pentru 7000 de masini, autocare, microbuze si taxiuri. Patronii firmelor de transport au protestat astazi impotriva scumpirilor politelor RCA.
Primaria Capitalei a aprobat acest protest cu conditia ca numarul autovehiculelor sa fie redus de la 10.000 cat intentionau sa mobilizeze transportatorii, la doar 6.000 - 7.000, iar traficul sa nu fie blocat.
Protestul a fost organizat de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), impreuna cu Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI), Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) si Asociatia Operatorilor de Transport (APULUM).
"Prezentam scuzele noastre bucurestenilor, pentru actiunea de protest care va afecta circulatia in zona centrala a orasului, insa aceasta este singura cale prin care autoritatile pot fi determinate sa inteleaga faptul ca institutiile trebuie sa fie in slujba cetatenilor si nu invers. Masurile luate in ultimul timp afecteaza atat transportatorii, cat si cetatenii posesori de autovehicule, care vor plati RCA de circa 1.000 de euro anual, mult peste puterea financiara a romanilor. De asemenea, cresterile de taxe din transporturi vor afecta toate celelalte industrii si comertul, prin cresterea preturilor, astfel incat va produce o scadere a puterii de cumparare, ce-i va afecta pe toti romanii", a declarat Vasile Stefanescu, presedinte al COTAR.
Transportatorii solicita interventia autoritatii pentru un cost al primei RCA suportabil de catre transportatori, in conditiile in care tariful RCA a ajuns sa creasca cu peste 300% in ultimele sase luni pentru activitatea de transport persoane si transport marfa, inclusiv taxi, precum si eliminarea supraacizei, incepand cu data de 1 ianuarie 2016.
De asemenea, transportatorii cer "interventia Guvernului Romaniei pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA) prin care operatorii de transport sunt obligati sa plateasca sume enorme pentru drepturile de autor, desi obiectul lor de activitate il constituie transportul de persoane, si nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale in autobuze, taxiuri".
"Solicitam sprijin pentru modificarea legii 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, astfel incat operatorii de transport sa fie exonerati de obligatia de a plati lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt ca autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. Sa se procedeze ca in Uniunea Europeana, sa fie platita o singura taxa la inmatricularea autovehiculului care va fi folosit la activitatea de transport persoane", se mentioneaza in comunicat.
Totodata, transportatorii vor urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate si aprobate in Comisiile de dialog social (modificarea HG 69.), documente care ar trebui inaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS